آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۱
ورزشی
۹

ترکان: 40 منطقه ویژه اقتصادی در کشور غیر فعال است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: هم اکنون 40 منطقه ویژه اقتصادی در کشور، با وجود داشتن مصوبه مجلس شورای اسلامی، غیر فعال است.

«اکبر ترکان» در بجنورد و در جمع خبرنگاران، دلیل غیر فعال بودن این مناطق ویژه اقتصادی را نداشتن زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری عنوان کرد.

وی نداشتن سازمان و مسئول برای این مناطق ویژه را علت دیگری برای غیر فعال بودن این مناطق برشمرد.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد اظهار کرد: برخی از مناطق ویژه اقتصادی که طبق مصوبه مجلس نیز شکل گرفته اند، از نظر استعداد و طرح های آمایشی انتخاب نشده و به صورت اتفاقی و بدون داشتن طرح مطالعاتی، شکل گرفته اند.

وی اضافه کرد: به دلیل محدودیت قانونی دولت در ورود به امر ساماندهی مناطق ویژه اقتصادی غیر فعال، باید مدیران استانی برای رفع مشکلات این مناطق در حوزه مدیریتی خود وارد کار شده و نسبت به راه اندازی آنها اقدام کنند.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد از تصویب مناطق آزاد جاسک و بوشهر در این شورا خبر داد و گفت: به زودی لایحه تشکیل مناطق آزاد بوشهر و جاسک به مجلس شورای اسلامی می رود.

مشاور رئیس جمهور یکی از برنامه های مهم دولت را ایجاد مناطق آزاد جدید در مناطق مرزی کشور عنوان کرد و گفت: مهران، زابل و جاسک در دستور کار قرار گرفت.

اکبر ترکان از فعال بودن 24 منطقه ویژه اقتصادی در کشور خبر داد و با تاکید بر اینکه ایجاد مناطق آزاد جدید در مرزها برای برقراری مبادلات تجاری و صنعتی با همسایگان است خاطرنشان کرد: به طور حتم داشتن روابط هرچه نزدیک تر با همسایگان، اقدامی است که دشمنان نمی توانند بر روی آن تاثیر بگذارند.