آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

در دیدار با دبیرکل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ مطرح شد: هلال احمر ایران در 20 کشور جهان مرکز درمانی دارد

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر ایران گفت: ایران در بیش از 20 کشور جهان دارای 32مرکز درمانی است که امیدواریم با همکاری فدراسیون جهانی بتوانیم در نقاط دیگر نیز خدمت رسانی کنیم.

به گزارش فارس، سیدرضا رئیس کرمی در دیدار با «الحاج امادو گوییه سی»، دبیر کل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در مورد اقدامات معاونت بهداشتی، درمانی و توانبخشی هلال احمر ایران گفت: هلال احمر ایران در 31 استان کشور امکانات بهداشتی و درمانی دارد، ضمن این که 4 بیمارستان صحرایی نیز در اختیار دارد تا در مواقع ضروری از آنها استفاده کند.

رئیس کرمی گفت: شروع کننده توانبخشی در ایران، هلال احمر بوده است و اکنون بیش از 100 مرکز توانبخشی در کشور دارد. هلال احمر دارای داروخانه هایی در سراسر کشور است که به تهیه داروی بیماران صعب العلاج، داروهای تک نسخه ای و کمیاب می پردازد. وی تصریح کرد: 32 مرکز درمانی ما در بیش از 20 کشور جهان که اکثر آنها کشورهای آفریقایی هستند، ارائه خدمات دارند. امیدواریم چارچوب محکمی برای همکاری مشترک بنا کند.

هلال احمر ایران از قوی ترین اعضای فدراسیون جهانی است

دبیرکل جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر جهانی نیز هلال احمر ایران را یکی از قدیمی ترین جمعیت های دنیا خواند و گفت: آماده ایم در یک همکاری بلندمدت، از تجارب ایران بهره ببریم تا سایر فدراسیون های عضو صلیب سرخ نیز بتوانند از تجربیات و تخصص ایران استفاده نمایند.

آمادوگوئیه سی افزود: هلال احمر ایران در همه سرزمین ها شناخته شده است، این شهرت و مقبولیت به خاطر موضوعیت و مشروعیت داشتن اقدامات هلال احمر است که نشان می دهد هلال احمر ایران می تواند یک شریک خوب برای همکاری با ما باشد.