آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۰
صفحه آخر
۲۴
دریچه

درباره یک اتفاق در نمایشگاه عکس و موسیقی

نت های بی پایان

معین هاشمی نسب

«هنر برای هنر»؛ همان عبارتی است که بعد از دوره رنسانس در اروپا، در دوره کلاسیک و بعد از دوره باروک در موسیقی شکل گرفت. عبارتی که پر از حقیقت و راستی درهنراست و اصلی ترین معنا را در قالب هنر به ما تزریق می کند. این همان عبارتی است که مدتهاست من را به فکر واداشته تا در قالب عکس، از موسیقیدانان و عزیزانی که هم اکنون مشغول فعالیت در این زمینه اند و عبارت هنر برای هنر را به دوش می کشند، نه هنر برای تجارت! در یک مجموعه کنار هم جمع کنم و جشنواره ای از عکس و موسیقی، در حد توانم بیافرینم.

این نمایشگاه یک حرکت و اتفاق منحصر به فرد است؛ به این دلیل که در یک زمان و یک مکان پرتره هایی از چهره های فعال و برجسته موسیقی که در سبک های مختلف از بهترین ها هستند در کنار هم به نمایش در می آیند، کسانی که هم اکنون در سبک های مختلف مانند کلاسیک، سنتی، راک، جاز، کانتری، الکترونیک و غیره فعالیت دارند در این مجموعه حضور خواهند دارندکه البته شعار این نمایشگاه نیز همین است که هنر ناب و موسیقی ناب صرفا در یک سبک خلاصه نمی شود، هدف و ابزار یکی است، تنها جنس موسیقی است که متفاوت است و با این نوع نگاه، کار خاصی که در این نمایشگاه اتفاق خواهد افتاد آن است که مخاطب هنگام بازدید از تابلو، با گذاردن Headset بر گوش می تواند موسیقی مربوط به شخص عکاسی شده در تابلو را گوش کند. به همین دلیل این نمایشگاه جشنواره ای است از عکس و موسیقی.

همایون شجریان، علیرضا قربانی، محمد معتمدی، علی قمصری، بردیا کیارس، سهراب پورناظری، تهمورس پورناظری، مهدیه محمد خانی، سحر محمدی، علی جعفری پویان، بابک ریاحی پور، شهرام رکوئی، هانیبال یوسف، شروین مهاجر، نگار خارکن، آتنا اشتیاقی، سپیده خداوردی، سروش قهرمانلو، بهنام ابوالقاسم، بهرام آقاخان و... در این پروژه حضور دارند.