آرشیو شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۱۳۶
اقتصاد
۵

وام 30 میلیونی مسکن مهر روی میز شورای پول و اعتبار

درحالی افزایش وام مسکن مهر از 25 به 30 میلیون تومان طی ماه های اخیر با تایید و تکذیب هایی همراه شده بود که رییس کل بانک مرکزی رسما تایید کرد افزایش وام مسکن مهر به 30 میلیون تومان در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد.

در حالی موج دوم تشدید انتقادها علیه طرح مسکن مهر این روزها کلید خورده که نگرانی هایی را در بین بی خانمان هایی که امید به این طرح بسته اند ایجاد کرده است.

افزایش مجدد قیمت مسکن مهر هم که از گوشه و کنار شنیده می شود، نگرانی ها را تشدید کرده است. از ماه ها پیش یکی از طرح هایی که برخی مسوولان وزارت راه و شهرسازی برای جبران افزایش قیمت های پیش رو مطرح کرده بودند، افزایش سقف وام مسکن مهر از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان بود که البته با مصوبه دولت قبل در چهار استان کشور عملیاتی شد ولی به دیگر استان ها نرسید.

افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر اگر چه با ورود به فصل پاییز با نامه نگاری های آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با رییس کل بانک مرکزی به کمیسیون اعتباری بانک مرکزی رفته و جدی تر.

پیش از این سقف وام مسکن مهر 25 میلیون تومان بود که در شرایط فعلی با مصوبه دولت 20 درصد به این مبلغ افزوده شده و سقف وام به 30 میلیون تومان رسیده است.