آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۴
اجتماعی
۴

اخبار کوتاه

بازگشت زائران کربلابدون شیوع بیماری خاص

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در بازگشت زائران اربعین از کربلاهیچ گونه بیماری خاصی مشاهده نشد.

به گزارش ایسنا دکتر محمدمهدی گویا با بیان اینکه خوشبختانه در بازگشت زائران اربعین از کربلابیماری خاصی مشاهده نشد، گفت: در میان زائرانی که از کربلابازگشته اند اکثر کسانی که علائم بیماری داشتند علائم سرماخوردگی، اسهال های ویروسی و موارد معدودی مسمومیت غذایی دیده شده است. بجز این موارد، مورد دیگری مشاهده نشده است.

توزیع گسترده کارت های هوشمند ملی از ابتدای 94

معاون فناوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: از سال 94 توزیع گسترده کارت های هوشمند ملی به مدت 5 سال انجام می شود و تا پایان امسال حدود 2 میلیون نفر این کارت را دریافت خواهند کرد.

حمیدرضا پارسایی درباره توزیع شناسنامه های مکانیزه در کشور اظهار داشت: از آنجا که ممکن است در آینده با صدور کارت هوشمند ملی ضرورتی به وجود شناسنامه نباشد اصراری برای تعویض و تبدیل آنها به صورت مکانیزه وجود ندارد.

افزایش 25 درصدی بودجه محیط زیست

محمد مجابی معاون توسعه، مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش 25 درصدی بودجه این سازمان نسبت به سال گذشته خبر داد و به ایسنا گفت: 117میلیارد تومان در قالب اعتبارات هزینه ای و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به عنوان بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در لایحه بودجه سال 94 پیش بینی شده است.

26 درصد معتادان از مواد مخدر صنعتی استفاده می کنند

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، استفاده از مواد مخدر صنعتی را یکی از مشکلات اساسی کشورمان دانست و عنوان کرد: 26درصد معتادان کشور از مواد مخدر صنعتی استفاده می کنند.

علیرضا جزینی ادامه داد: طی هشت ماهه نخست سال جاری، 495 تن مواد مخدر با منشا تریاک کشف شده که این میزان به ترتیب شامل تریاک، حشیش، هروئین، شیشه و مرفین بوده است. 85 درصد کشفیات جهانی تریاک توسط ایران انجام می شود.

جزینی یادآور شد: در هشت ماه گذشته یک هزار و 600 کیلوگرم شیشه کشف شده و 172 محل تولید شیشه منهدم شده است.

دیناروند: واردات روغن پالم ممنوع نشده است

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، ممنوعیت واردات روغن پالم را نادرست خواند.

به گزارش مهر دکتر رسول دیناروند افزود: واردات روغن پالم ممنوع نشده بلکه میزان واردات آن بر اساس سقف 30 درصدی تعیین شده قبلی تنظیم می شود.