آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۴
اقتصادی
۵

خبر

صدور شناسنامه برای محصولات کشاورزی

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: به منظور تولید محصولات کشاورزی سالم و به دور از آلودگی های مختلف، طرح شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی در کشور در دستور کار است. به گزارش ایرنا، محمدعلی باغستانی در بازدید از مزارع گوجه فرنگی شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: یکی از دغدغه های دولت تولید محصول سالم، ارتقای کیفیت و سلامت محصول کشاورزی است. وی اضافه کرد: دراین ارتباط طبق طرحی که با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است، محصولات کشاورزی شناسنامه دار می شود. باغستانی بیان کرد: در این طرح محصولات از لحظه کشت تا سرسفره مردم نظارت و آزمایش می شوند تا اگر محصولی مشکل سلامت داشته باشد مشخصات آن و تولیدکننده اش در دسترس باشد و از ورود آن به چرخه مصرف جلوگیری شود. وی تاکید کرد کشاورزان حساسیت ویژه در زمینه مصرف سموم داشته باشند و توصیه های کارشناسان را جدی بگیرند.

حضور سرمایه گذاران بلژیکی در ایران

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و بلژیک گفت: در پی امضای تفاهمنامه با بلژیک تلاش می شود سرمایه گذاران بلژیکی را برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در کشورمان تشویق کنیم و شاهد حضور سرمایه گذاران و گسترش ارتباطات خواهیم بود. محسن خلیلی عراقی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت ورود سرمایه گذاران اروپایی به کشور اظهار کرد: با توجه به سفری که رئیس اتاق بازرگانی ایران به بلژیک داشته و تفاهمنامه ای که به دنبال آن امضا شده، امیدواریم بتوانیم در زمینه فعالیت اقتصادی با این کشور بیش از گذشته همکاری کنیم. وی با بیان اینکه بلژیک بسیار پیشرفته است و به لحاظ صنعتی می تواند بسیاری از صنایع را برای ما تامین کند، گفت: این کشور به لحاظ انتقال تکنولوژی و فناوری ها می تواند موثر باشد.

شاخص بورس به 70 هزار و 153 واحد رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز گذشته با 59 واحد افزایش به رقم 70 هزار و 153 واحد رسید. نمادهایی که بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل را داشته اند، شامل نماد رمپنا، پارسان، شپدیس، وغدیر، وسینا، خودرو بودند و نماد فارس بیشترین اثر منفی در شاخص را داشته است. در بازار فرابورس ایران نیز شاخص کل با 10 صدم کاهش به 808 واحد رسید.