آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۲
اقتصاد
۴

بارندگی در پاییز امسال 10 درصد کاهش یافت

بارش باران در سه ماهه پاییز امسال با 10 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 64 میلی متر رسیده است، حال آن که این میزان سال قبل 71 میلی متر بود.

در سه ماهه نخست سال آبی جاری (از مهرماه تا آذرماه 93) بیشترین افزایش بارندگی درمقایسه با دوره درازمدت مربوط به دهلران در استان ایلام با 606 درصد افزایش بوده و کمترین حجم بارش مربوط به میانده در استان کرمان با 100 درصد کاهش درمقایسه با دوره درازمدت است.

کاهش نزولات جوی در 20 استان

بنا به اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته بارندگی 20 استان کشور کمتر از مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است و به طور مشخص حجم بارش در استان های البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، مرکزی، هرمزگان و همدان در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

بنا بر آمار اعلام شده از سوی وزارت نیرو، از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته حجم بارش های استان های البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان و سمنان به ترتیب 92، 86، 47،208، 13، 83، 109 و 16 میلی متر بوده که درمقایسه با حجم بارش ها در مدت مشابه سال آبی گذشته به ترتیب 5، 18، 50، 5، 13، 29، 15 و 6 درصد کاهش داشته است.