آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۲
حوادث
۱۹

حادثه در جهان

4 کشته در توفان آمریکا

توفان شدید در جنوب آمریکا دست کم چهار کشته برجا گذاشت و برق بسیاری از خانه ها را قطع کرد.

توفانی سهمگین با بادهای سریع و باران های شدید، روز گذشته چند ایالت جنوبی آمریکا را درنوردید. این توفان باعث مرگ چهار نفر، زخمی شدن ده ها تن، واژگون شدن خودروها، افتادن درختان تنومند روی خانه ها، قطع برق هزاران نفر و وارد شدن خسارات سنگین به بسیاری از خانه ها و ساختمان های تجاری شد.

فیلیپ برایانت، فرماندار این ایالت در دو بخش جنوبی می سی سی پی، یعنی بخش های جونز و سومرال، وضع فوق العاده اعلام کرد. مقامات محلی در این دو بخش تائید کردند که چهار نفر براثر این توفان کشته شده و شمار دیگر از مردم زخمی شده اند.

سقف شیروانی بسیاری از خانه ها، دبستان ها و مهدهای کودک، براثر شدت وزش تندبادها از جا کنده شده است. بعد از ایالت می سی سی پی، شهر کلمبیا بیشترین خسارات را دیده است. / واحد مرکزی خبر

چاقوکشی برای انتقام

پلیس ژاپن از دستگیری پسر هجده ساله ای به اتهام وارد کردن ضربات چاقو به سه نفر خبر داد.

این جوان در یک ساختمان مسکونی به آنها حمله کرده بود. بنا بر اعلام پلیس یکی از این سه نفر پیش از آن که مورد حمله قرار گیرد در تماس تلفنی به پلیس موضوع را اطلاع داده بود. سه مجروح حادثه به بیمارستان منتقل شده و وضع جسمی آنان مساعد گزارش شده است.

این جوان پس از دستگیری به پلیس گفت: پسر این خانواده مبلغی به من بدهکار بود، وقتی متوجه شدم قصد برگرداندن آن را ندارد، عصبانی شده و تصمیم گرفتم به او و خانواده اش آسیب برسانم. / ایسنا

توطئه ای برای مسمومیت کارکنان زندان افغانستان

یک مقام امنیتی استان فراه در غرب افغانستان از خنثی شدن توطئه ای برای مسمومیت کارکنان زندانی در این منطقه با گوشت های آلوده به مواد سمی، خبر داد.

ژنرال نجیب الله نصرت، در این باره گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی از انتقال محموله 12 کیلویی گوشت آلوده به مواد سمی به زندان فراه جلوگیری شد.

این مقام امنیتی استان فراه افزود: براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات اولیه، عده ای قصد داشتند با انتقال گوشت های آلوده کارکنان زندان فراه را مسموم کنند که نیروهای امنیتی بموقع از این اقدام خرابکارانه جلوگیری کردند. یک نفر در این باره دستگیر شده و تحقیقات از وی ادامه دارد. / ایرنا