آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۲
جامعه
۱۷

تلاش برای تشدید مجازات اسیدپاشی

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر دادگستری با اشاره به پیشنهاد ارائه شده از سوی این وزارتخانه به قوه قضاییه درباره جرم اسیدپاشی گفت: در طرح پیشنهادی ارائه شده به قوه قضاییه، پیشنهاد کرده ایم جرم اسیدپاشی در قوانین موجود از جمله قانون مجازات اسلامی، تصریح و مجازات های این جرم شدیدتر و بازدارنده تر شود.

عبدالعلی میرکوهی در گفت وگو با تسنیم افزود: البته تائید شدن یا نشدن این طرح پیشنهادی به نظر رئیس قوه قضاییه بستگی دارد، زیرا لوایح قضایی باید به تصویب این مقام برسد و پیشنهاد یاد شده نیز جزو لوایح قضایی به شمار می رود. به عبارت دیگر طرح ارائه شده از سوی وزارت دادگستری در حد یک پیشنهاد است و احتمال دارد رئیس قوه قضاییه آن را تغییر دهد.

وی توضیح داد: در این طرح، پیشنهاد اصلاح یا الحاق تبصره ای به ماده واحده قانون مجازات اسلامی ارائه شده تا در مورد جرم اسیدپاشی، مجازات ها سنگین تر و شدیدتر شود. دلیل این کار این است که در قانون مجازات اسلامی در مورد اسیدپاشی ماده واحده ای وجود ندارد و فقط درباره اقداماتی که امکان دارد موجب صدمه بدنی یا صدمه به تمامیت جسمانی افراد شود، ماده ای وجود دارد، به طوری که عبارات این ماده به گونه ای است که شامل فرد اسیدپاش نمی شود. بنابراین به منظور تصریح جرم اسیدپاشی در قانون و بازدارنده شدن مجازات ها، پیشنهادی را به قوه قضاییه ارائه کردیم.