آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۲
ایران
۱۵

حذف مجسمه شکار از میادین شهر

مدیر دید بان حقوق حیوانات با اشاره به حذف مجسمه شکار از میادین شهر های کشور از وعده مسئولان حفاظت محیط زیست برای حذف تندیس شکار در فومن خبر داد و گفت: در مریوان مجسمه شکارچی نادم در یکی از پارک های شهر نصب شد.

شهرام امیر شریفی در گفت وگو با مهر افزود: با گذشت بیش از یک سال از تصمیم مسئولان حفاظت محیط زیست برای حذف سه تندیش شکار از سه شهر مختلف، مجسمه شکارچی از میدان دیلمان سیاهکل نیز حذف و قرار شد آن را با تندیس یک پلنگ که از گربه سانان با اهمیت و در خطر انقراض منطقه است، جایگزین کنند.وی با بیان این که هنوز یک مجسمه که نماد شکار و شکارچی است در کشور باقی مانده، اظهار کرد: این تندیس در شهرستان فومن قرار دارد و مسئولان حفاظت محیط زیست وعده پیگیری برای حذف این نماد ضدمحیط زیستی را از این شهرستان سر سبز کشور نیز داده اند.

مدیر دید بان حقوق حیوانات از مسئولان شهرداری فومن درخواست کرد در ادامه اقدامات مسئولان شهرستان های سوسنگرد و سیاهکل، با حفاظت محیط زیست همکاری کنند و آخرین تندیس شکار در کشور را پایین کشیده و تندیسی در شان طبیعت بکر این منطقه به جای آن نصب کنند.

شریفی با اشاره به تندیسی که در میدان 15 خرداد شهر مشهد نصب شده است، تصریح کرد: این مجسمه مضمونی بر خلاف تندیس های شکار دارد و نماد توبه از شکار در پیشگاه امام رضا(ع) است.به گفته وی در حقیقت این تندیس، شکارچی نادمی را نشان می دهد که رو به حرم امام رضا (ع)، کمانش را به زیر آورده و با سری پایین و دستی بر سینه اظهار ارادت می کند.

مدیر دید بان حقوق حیوانات تاکید کرد: شهرداری مریوان، نیز در اقدامی زیست محیطی مجسمه کاک احمد عزیزی، شکارچی نادمی که به اصرار دختر کوچکش شکار را ترک کرد و با شکستن تفنگش، سونامی تفنگ کشان را در کشور راه انداخت در پارک 26 گلان این شهر نصب کرد.وی افزود: بر پای این مجسمه با دعوت از تفنگ به دستان برای شکستن تفنگ های شکاریشان نوشته شده: برای احیای طبیعت و بقای جانداران وحشی بیایید قامت سلاح شکاری را خمیده کنیم.

شریفی حذف نمادهای مبلغ شکار و تلاش برای نصب مجسمه هایی با محتوای ضدشکار را اقدامی ارزنده در راستای اشاعه فرهنگ زیست محیطی در میان مردم دانست و برای ادامه چنین روندی اظهار امیدواری کرد.