آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۶
اجتماعی
۴

صدور 20میلیون کارت ملی هوشمند تا سال آینده

وزیر کشور گفت: در گام نخست، 20 میلیون کارت هوشمند ملی ظرف یک سال صادر می شود.

رحمانی فضلی در حاشیه گرامیداشت روز ملی ثبت احوال افزود: دستگاه های مختلفی مانند ثبت احوال، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه و بانک ملی در صدور کارت های هوشمند ملی تلاش می کنند. وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی از نظر حفاظتی و امنیتی از تکنولوژی فنی بالایی برخوردار است، گفت: با وجود آنکه می توانستیم همه کارهای کارت هوشمند ملی را از خارج کشور سفارش دهیم اما همه تلاش ما این بوده است که کارهای آن را متخصصان ایرانی انجام دهند

همچنین در این مراسم نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صدور کارت هوشمند ملی را عامل سهولت در مدیریت دانست. حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ابوترابی فرد با بیان اینکه ثبت احوال نقش موثری در زندگی اجتماعی افراد دارد، گفت: شکل گیری دولت الکترونیک با کارت هوشمند ملی باید در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد. حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه استفاده از کارت هوشمند ملی در کاهش هزینه های نظام نیز تاثیرگذار است افزود: در شرایط کنونی باید برای کاهش هزینه های کشور گام های اساسی برداشت.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز بودجه مورد نیاز را برای ارائه کارت هوشمند ملی تصویب می کند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز گفت: زمینه صدور بیست میلیون کارت هوشمند ملی تا سال 94 فراهم شده است و در کشور در مراکزی مانند دفاتر خدمات پیشخوان دولت آمادگی برای دریافت تقاضاها برای صدور کارت هوشمند وجود دارد. وی افزود: «شناسنامه های قدیمی در حال تبدیل شدن به کارت هوشمند ملی هستند و در این کارت از آخرین فناوری های روز استفاده و به کمک متخصصان داخلی انجام شده است و سرمایه گذاری خوبی برای فراهم سازی زیر ساخت های آن نیز انجام گرفته است.».

دکتر محمد ناظمی اردکانی درباره افرادی که تاکنون کارت شناسایی ملی دریافت نکرده اند اظهار داشت: «بر اساس برآورد سازمان ثبت احوال تاکنون حدود 600 هزار نفر کارت ملی دریافت نکرده اند و مسئولان سازمان با ارائه فراخوانی اعلام کردند که افرادی که کارت ملی ندارند، می توانند تا پایان سال جاری نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند.» وی اعلام کرد: «بیش از 10 میلیون شناسنامه جدید صادر شده و صدور کارت هوشمند ملی نیز منوط به فراهم سازی زیر ساخت هاست که تاکنون یک میلیون کارت هوشمند ملی نیز صادر شده و صدور کارت شناسایی ملی قدیمی متوقف شده است.»