آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۴
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

بی خانمان دست و دلباز

حسین خلیلی

جاش پالر، اهل کالیفرنیا سابقه فراوانی در به اشتراک گذاشتن دوربین مخفی های مختلف در یوتیوب دارد، اما اتفاقی که چند روز پیش در تهیه یکی از همین ویدئوها برای او افتاد در نوع خود مثال زدنی بود.

او برای اجرای ایده جدید خود، به خیابانی در نزدیکی محل سکونتش رفت و به یک مرد میانسال بی خانمان، اسکناسی صد دلاری داد.

از این جا به بعد ماجرا، «جاش» با دوربین به صورت مخفیانه به دنبال این مرد راه افتاد تا ببیند او چه کاری با این پول بادآورده می کند. تصور اولیه جاش این بود که فرد بی خانمان به یک فروشگاه مواد غذایی رفته و در روزهای نزدیک به کریسمس برای خودش غذایی گرم تهیه می کند.

تا اینجای ماجرا طبق تصورات جاش پیش رفت و فرد مورد نظر به نزدیک ترین فروشگاه رفت و با یک بغل پر از مواد غذایی برگشت. جاش که فکر می کرد به هدفش رسیده در حال خاموش کردن دوربینش بود که رفتار و اقدام بعدی این بی خانمان، او را متعجب کرد.

این فرد که توماس نام دارد، به همان پارکی رفت که در ابتدا حضور داشت و تمام غذاهای خریداری شده را بین دوستان بی خانمانش تقسیم کرد.

جاش که بیشتر از این نمی توانست تحمل کند، جلو رفت و توماس را در جریان این دوربین مخفی گذاشت. توماس پس از اطلاع از این جریان، بخشی از زندگی خود را برای جاش تعریف کرد.

او گفت چند سال پیش برای نگهداری از پدر و مادر پیرش کارش را رها کرد، اما پس از مرگ این دو دیگر نتوانست سر کار برود و خیابانگرد شد.

جاش با شنیدن این سخنان به فکر این افتاد تا به نحوی به توماس کمک کند. او با راه اندازی یک سایت خیریه درصدد جمع آوری کمک های نقدی برای او برآمد. گفته می شود تاکنون نزدیک به 35 هزار دلار برای کمک به توماس جمع شده است.