آرشیو سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۸
اجتماعی
۴
پایتخت

چمران: محل گورستان جدید پایتخت فعلا اعلام نمی شود

رئیس شورای شهر درباره پایان مهلت شهرداری برای اعلام مکان جدید گورستان پایتخت، گفت: شهرداری در حال بررسی این موضوع است، اما به علت اینکه با اعلام آن، زمین ها افزایش قیمت پیدا می کنند از انتشار آن خودداری می کند.

مهدی چمران در نخستین نشست خبری خود به عنوان رئیس شورای شهر چهارم افزود: متاسفانه ایده شورا درباره ایجاد گورستان های شرقی و غربی عملی نشد و هر مکانی که انتخاب می شد همسایگان آن اعتراض می کردند، بنابراین در حال حاضر در این زمینه به نتیجه خاصی نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه بلندمرتبه سازی در تهران متوقف شده است، گفت: قانون بلند مرتبه سازی در تهران در کمیسیون ماده 5 در حال بررسی است و حتی کمیته ای را قالیباف با استادان امر برگزار کرده است و در انتظار تصویب این قانون هستیم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: ما با سیستم های بدون قانون و بلندمرتبه موافق نیستیم و باید مناطق خاص برای بلندمرتبه سازی ایجاد شود، چراکه همه مناطق ظرفیت بلندمرتبه سازی ندارند.

چمران درباره بی توجهی شهرداری به مصوبات شورا گفت: همه مصوبات شورا اجرایی شده است و شهر براساس مصوبات شورا اداره می شود.

به گفته وی در سال جاری یک سوم از پروانه های ساخت در تهران کاسته شده اما از نظر متراژ ساخت، کاهشی نداشته ایم.

چمران همچنین درباره ساخت متروهای اقماری گفت: همه هزینه ساخت متروهای اقماری از طریق دولت پرداخت می شود و شهرداری تهران ریالی بابت این طرح ها نمی پردازد، در حال حاضر متروی فرودگاه امام به علت اختصاص نیافتن اعتبار خوابیده است.