آرشیو شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

نمایش پدیده های شگفت انگیز سیاره زمین در شبکه مستند

مجموعه «سفر بوم شناختی» که به بررسی تاریخچه و پدیده های شگفت انگیز سیاره زمین می پردازد در چهار قسمت 50 دقیقه ای از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند،دریاچه های بزرگ، کوه های راکی، سپر کانادایی،کوه های آپالاش و کناره های اقیانوس اطلس نام قسمت های مختلف این مجموعه مستند است.

قسمت اول سفر بوم شناختی امشب ساعت 19 و 30دقیقه از شبکه مستند پخش می شود.

همچنین فیلم های مستند بعد از اتفاق و نوای مسکین ساخته رضا مجلسی امشب در برنامه شب های مستند پخش سپس با حضور سعید قطبی زاده نقد و بررسی می شود.

بعد از اتفاق، مستند 20 دقیقه ای درباره تصادف و عواقب آن است. مستندی درباره زندانیان دیه که به دلیل نداشتن بیمه وسایل نقلیه، محکوم به پرداخت دیه هستند اما توانایی پرداخت آن را ندارند... نوای مسکین هم به آداب و رسوم ازدواج در گیلان می پردازد.

رضا مجلسی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان بیش از 30 فیلم مستند و داستانی و دو مجموعه مستند است.

مجموعه مستند جاسوسی از زندگی پنگوئن ها که در سه قسمت 60 دقیقه ای آماده شده است، از شبکه مستند بازپخش می شود.

مستند جاسوسی از زندگی پنگوئن ها محصول 2013 مجموعه ای سه قسمتی است که در هر قسمت آن به مدت 60 دقیقه زندگی پنگوئن ها را به نمایش می گذارد. قسمت اول این مجموعه امروز ساعت 16 از شبکه مستند پخش می شود. مستند داعش پشت نقاب شیطان فردا ساعت 19 از شبکه مستند پخش می شود.

حنیف شهپرراد، کارگردان داعش پشت نقاب شیطان درباره این مستند گفت: این مستند به بررسی گروهک داعش، سرکردگان آن، حمایت های غربی از تشکیل و تداوم فعالیت این گروه، حامیان مالی و سیاسی و رسانه ای داعش و جنگ رسانه ای بدون محدودیت داعش می پردازد. حمایت آمریکا و متحدانش از صدام در قبال ایران و در نهایت به مقابله برخاستن آمریکا و متحدانش با صدام پس از حمله به کویت و تمثیل آن به حمایت های ابتدایی از داعش در سوریه، بمباران نیروهای داعش در زمان حاضر و پس از آن، آخرین تحولات درگیری ها در عراق در این مستند بررسی می شوند.