آرشیو شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

روی موج صدا

ساعت تندرستی برای بیماری های تنفسی

برنامه «ساعت تندرستی» امروز در رادیو تهران پاسخگوی سوالات در زمینه بیماری های ریوی و تنفسی است. این برنامه که ساعت 10 صبح پخش می شود، امروز با حضور کارشناس به مشکلات و علل بروز بیماری های ریوی و تنفسی می پردازد. موضوع برنامه بر اساس نیازهای شهروندان و بیماری هایی که طیف وسیعی از افراد جامعه را در بر می گیرد، انتخاب می شود.

اقتصاد غیرنفتی در رادیو ایران

برنامه «اقتصاد روز» که امروز از رادیو ایران پخش می شود به موضوع افزایش صادرات غیر نفتی می پردازد.

این برنامه که ساعت 17 و 30 دقیقه پخش می شود، به موضوعاتی همچون اهمیت ارزآوری ناشی از صادرات کالاهای غیرنفتی مانند فرش می پردازد.

همرنگ جماعت در خیابان بهبودی

برنامه رادیویی خیابان بهبودی رادیو سلامت امروز با موضوع «همرنگ جماعت شویم؟» پخش می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی سیما غفاری و گویندگی مصطفی مصطفوی کاری از گروه سلامت روان و خانواده است که از ساعت 17و 5 دقیقه با حضور مینا پورفرخ، روان شناس به موضوع توانایی سازگاری با شرایط و محیط می پردازد. برنامه سلام جوانی به تهیه کنندگی بهرام رحمانی هم از ساعت 19و10 دقیقه با حضور ابراهیمی مقدم، روان شناس و حجت الاسلام علی آقابابا، کارشناس مذهبی به برنامه ریزی و موفقیت اختصاص دارد.

درگذشت بازیگر پیشکسوت رادیو

«صمد پل سنگی»، بازیگر پیشکسوت نمایش های رادیویی که مدتی بود از بیماری آلزایمر رنج می برد، شامگاه چهارشنبه بیست و چهارم دی درگذشت.

به گزارش ایسنا، صمد پل سنگی که به عنوان بازیگر قدیمی نمایش های رادیو حدود 3.5 سال از بیماری آلزایمر رنج می برد، اواخر عمرش را در یک آسایشگاه در تهران گذراند. این بازیگر پیشکسوت رادیو سال 90 دچار سکته خفیف مغزی شد و پس از آن تحت مراقبت بود تا این که از بیست و پنجم دی 92 به علت بیماری فراموشی به طور کامل در آسایشگاه نگهداری می شد. نسرین کلهری، همسر مرحوم صمد پل سنگی گفت: عصر روز چهارشنبه مرحوم پل سنگی در آسایشگاه دچار ایست قلبی و سریعا به بیمارستان منتقل شد، اما به حالت کما و بیهوشی کامل رفت و ساعت 7 فوت کرد.همسر این هنرمند فقید اعلام کرد که پیکر صمد پل سنگی امروز در بهشت زهرا(س) تشییع می شود.صمد پل سنگی ابتدا کارش را از تئاتر آغاز کرد و اوایل دهه 60 به رادیو آمد و همکاری اش را با این رسانه شروع کرد.