آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۷
فرهنگ و هنر
۵

خداحافظی 4 میلیاردی شیار 143 با گیشه ها

بالاخره پس از حدود 70 روز از گذشتن اکران فیلم سینمایی شیار 143، این فیلم با ثبت رکورد فروشی حدود چهار میلیارد تومان با سینمای سرگروه خود خداحافظی کرد و از این پس به طور آزاد و محدود اکران خود را در برخی سینماهای کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، فیلم سینمایی شیار 143، ساخته نرگس آبیار تا پایان روز پنجشنبه گذشته به فروش سه میلیارد و 730 میلیون تومان دست یافت.

امیر قطبی، مدیر پخش موسسه «فیلمیران» گیشه این فیلم را در تهران یک میلیارد و 680 میلیون تومان و در شهرستان دو میلیارد و 50 میلیون تومان اعلام کرد.

وضع فروش دیگر فیلم های در حال اکران اما چندان مناسب نیست و بسیاری از علاقه مندان به هنر هفتم منتظرند تا تازه ترین آثار سینمای ایران را در قالب جشنواره فیلم فجر از چند روز دیگر به تماشا بنشینند، البته در همین شرایط فیلم سینمایی انیمیشن «رستم و سهراب» ساخته کیانوش دالوند تنها در یک شهر آن هم شهر بروجرد توانست به فروش 35 میلیون تومانی دست پیدا کند. این فیلم با در اختیار داشتن 18 سینما در تهران به فروش 21 میلیون تومانی رسیده است که مجموع گیشه «رستم و سهراب» به 60 میلیون تومان رسیده است.

فیلم سینمایی «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» به کارگردانی قربان محمدپور نیز تا پایان روز پنجشنبه دوم بهمن ماه به فروش یک میلیارد و 410 میلیون تومانی رسید.

این در حالی است که آخرین ساخته قربان محمدپور در تهران 810 میلیون تومان و در شهرستان 600 میلیون تومان بوده است. «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» 60 روز از اکران خود را سپری می کند و اکنون در 40 سالن سینما در حال اکران است.

فیلم سینمایی «شانس، عشق، تصادف» ساخته آرش معیریان که 21 سالن سینما را در اختیار دارد نیز 110 میلیون تومان فروش داشته است.

غلامرضا فرجی، مدیر پخش حوزه هنری نیز فروش فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» را 240 میلیون تومان در تهران و 80 میلیون تومان در شهرستان اعلام کرد. «خانه ای کنار ابرها» ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری هم همین رقم فروش داشته است.