آرشیو یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس سازمان زندان ها: دستگاه قضا در فرستادن زنان و نوجوانان به زندان محتاط است

رئیس سازمان زندان ها از احتیاط قوه قضائیه در فرستادن برخی اقشار از جمله زنان و نوجوانان به زندان خبر داد.

اصغر جهانگیر دیروز در جلسه شورای قضایی استان اردبیل با اشاره به سیاست کاهش جمعیت زندان ها گفت: فرستادن زنان و نوجوانان به زندان باید با احتیاط بیشتری انجام شود تا آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

وی تاکید کرد: در جامعه اسلامی ما، رفتن به زندان امری قبیح شناخته می شود و افرادی که به زندان می روند ممکن است از سوی نزدیکان و آشنایان طرد شوند و به همین دلیل فرستادن زنان به زندان به دلیل جرم هایی چون چک برگشتی، صدمات زیادی به زندگی شخصی آنها وارد می سازد.

وی با بیان اینکه در وقوع جرم فقط مجرم مقصر نیست و علت های مختلفی در آن دخیل است، تاکید کرد: مسایلی چون تهاجم فرهنگی، بیکاری، سوءمدیریت، مشکلات اقتصادی در وقوع جرم تاثیر دارد و مسئولان باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

معاون قوه قضائیه در ادامه گفت: دستگاه قضا به تنهایی نمی تواند با بروز جرم مقابله کند و بر این اساس کاهش جمعیت زندانیان نیازمند تعامل حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی است.

وی در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره زندان مشگین شهر هم از کاهش 20 درصدی جمعیت کیفری زندان های کشور در اوایل سال آینده خبر داد و افزود: تلاش می شود با همکاری دولت و مجلس و قوه قضائیه سیاست حبس زدایی هرچه سریع تر اجرایی شود.

جهانگیر از مرخصی زندانیان در ایام عید خبر داد و گفت: در این خصوص هماهنگی های لازم صورت گرفته و در صورت موافقت قوه قضائیه تعداد زیادی از زندانیان واجد شرایط برای گذراندن ایام عید در کنار خانواده های خود به مرخصی می روند.

رئیس سازمان زندان ها افزود: با هدف کنترل زندانیان و جلوگیری از نقل و انتقال های بی مورد در صورت تامین اعتبار از اوایل سال آینده طرح استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای کنترل زندانیان در خارج از محوطه زندان اجرایی خواهد شد.