آرشیو یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

اختصاص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های اقتصادی در روستاها

30 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 20 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های اقتصادی در روستاهای کشور اختصاص یافت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور در گفت وگو با واحد مرکزی خبر قزوین گفت: در پرداخت تسهیلات به روستائیانی که از این فرصت استفاده می کنند محدودیتی وجود ندارد.

رضوی با تاکید بر عزم جدی دولت در توانمندسازی اقتصادی روستاها افزود: به منظور سهولت کار، اختیاراتی به استانداران داده شده تا برای طرح های قابل اجرا، تسهیلات بانکی و کمک های دولتی را بدون مراجعه روستائیان به مرکز، تخصیص دهند.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده کشور نیز 3 هزار و 500 میلیارد ریال به طرح های اقتصادی روستایی و 3 هزار میلیارد ریال هم به عنوان وجوه اداره شده این بخش پیش بینی شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت برای هر میزان آورده اعتباری شرکت های تعاونی روستایی، تا 4 برابر کمک می کند.

رضوی تصریح کرد: در همین ارتباط ضمن رفع وثیقه و فعال کردن کارت یارانه برای این منظور، کارمزد تسهیلات بانکی نیز از 4 به 3 درصد کاهش یافته و نحوه بازپرداخت هم به صورت یک سال استراحت، 2 سال مشارکت و 5 سال بازپرداخت تعیین شده است.

به گفته وی در صورت سرمایه گذاری خصوصی گروه های پنج، هفت و پانزده نفره در روستاها، تسهیلات با کارمزد 10 درصد اختصاص می یابد که رقم کارمزد پارسال 12 درصد بود.