آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۸
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

سرپوش آبی ها روی همه بداخلاقی ها

رضا پورعالی

گروه ورزش- بداخلاقی در زمین مسابقه، بدرفتاری در زمان تمرین، پرخاشگری نسبت به داور، درگیری با بازیکن تیم خودی، ترک اردو بدون اطلاع سرمربی و بالاخره توهین به فدراسیون فوتبال. از جاسم کرار بازیکن عراقی باشگاه استقلال در این سال ها همه این کج روی ها را دیده ایم اما در استقلال انگار همه به دنبال سرپوش گذاشتن هستند؛ از سرمربی تیم گرفته تا مدیرعامل باشگاه و دیگر مسئولان.

همین چند روز پیش بود که کرار در یک مصاحبه تند مسئولان فدراسیون فوتبال را به باد انتقاد گرفت. مصاحبه ای نظیر آن را هر بازیکن دیگری انجام می داد احتمالابا جریمه ای سنگین از سوی کمیته انضباطی روبه رو می شد. در خارج از کشور هم که حساب چنین مصاحبه هایی کاملامشخص است. تصور کنید بازیکنی مثل کریم انصاری فرد که در اوساسونا بازی می کند بگوید تصمیمات فدراسیون فوتبال اسپانیا مسخره است. یا علیرضا جهانبخش با این ادبیات از فدراسیون فوتبال هلند انتقاد کند یا سردار آزمون در مورد فدراسیون فوتبال روسیه چنین لفظی را به کار ببرد. با این حال از نگاه باشگاه استقلال همه اینها سوء تفاهم است؛ هم انتقادش از فدراسیون فوتبال و هم حرف هایی که علیه باشگاه استقلال به زبان آورد. آبی ها خیلی راحت با بیان این که «از حرف های کرار برداشت بد شده است» روی همه این بداخلاقی ها سرپوش می گذارند تا مبادا فردای فردا حسرت تک امتیازهایی را بخورند که آنها را از قهرمانی دور می کند. اینجاست که باید گفت دنیای حرفه ای ها با دنیای ما فرسنگ ها فاصله دارد. در روزهایی که یک ملت در تب و تاب صعود به جام جهانی بود، کارلوس کی روش چه رفتاری با بازیکنان سرکش اردوی تیم ملی داشت و حالاکه استقلال در کورس قهرمانی لیگ قرار دارد، امیر قلعه نویی چه رفتاری با بازیکن بد اخلاق تیمش پیشه کرده است؟

کرار به دلیل همین بی اخلاقی ها شانس همراهی تیم ملی عراق در جام ملت های آسیا را از دست داد، اما ظاهرا ناز این بازیکن فقط در ایران و در باشگاه استقلال است که خریدار دارد. پس خطاب به مسئولان باشگاه استقلال باید گفت فعلاچشم انتظار بازگشت کرار از عراق باشید؛ امروز و فردا کردن های او بالاخره تمام می شود. شاید بعد از شکار چند گرگ دیگر!