آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۸
سلامت
۱۶

خبر سلامت

خانه تکانی فقط با شوینده های استاندارد

افرادی که قصد خانه تکانی دارند باید از شوینده های استاندارد استفاده کنند و هنگام خرید به استاندارد بودن محصول توجه داشته و این شوینده ها را از مراکز معتبر خریداری کنند.

دکتر مهرداد ملک، متخصص پوست در گفت وگو با ایسنا می گوید: استفاده از شوینده های غیراستاندارد مشکلات پوستی را برای افراد در پی دارد و به هیچ عنوان توصیه نمی شود. البته استفاده زیاد از این شوینده ها می تواند برای پوست مشکلاتی به وجود آورد و افراد نباید در مصرف شوینده ها افراط کنند. از سوی دیگر برای حفاظت فیزیکی پوست و جلوگیری از آسیب دیدن در زمان خانه تکانی باید ابتدا، دستکش نخی پوشیده و سپس دستکش پلاستیکی را روی آن پوشید.

وی توصیه می کند: افراد حین خانه تکانی برای حفاظت سیستم تنفسی و مخاط بدن خود از ماسک استفاده کنند و در صورت استفاده از شوینده ها و خشک شدن پوست شان بلافاصله پس از شستن پوست آن را خشک کرده و از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

با رایانه درست کار کنید

یک فوق تخصص شبکیه چشم با تاکید بر این که کار با رایانه به ضعیف شدن چشم منجر نمی شود، گفت: افراد باید پس از هر 50 دقیقه کار با رایانه، 10 دقیقه استراحت کنند.

دکتر علی عبدالملکی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که حد معمول فاصله فرد تا مانیتور باید 30 تا 40 سانتی متر باشد، افزود: فاصله فرد تا مانیتور باید در حدی باشد که بتواند فونت های مختلف را براحتی مشاهده کند و دور یا نزدیک بودن به صفحه مانیتور به اذیت وی منجر نشود.

وی با تاکید بر این که کار مستمر با رایانه به خستگی شدید چشم و گاهی سر درد اطراف ناحیه پیشانی منجر می شود، اظهار کرد: عارضه و مشکل خاصی در کار با رایانه از نظر علمی ثابت نشده است، اما به دلیل این که افراد هنگام کار با رایانه پلک نمی زنند، چشم آنها خشک می شود و در نتیجه می سوزد. افرادی که نمی توانند در حین کار پلک بزنند برای جلوگیری از خشک شدن و سوزش چشم باید از اشک های مصنوعی استفاده کنند.