آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۱۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

توجه به سلیقه مخاطبان در برنامه سازی

معاون سیمای رسانه ملی گفت: تولیدات تلویزیون بر اساس پژوهش های علمی در مرکز پژوهش و سنجش افکار تصویب و تولید خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نخستین نشست هم اندیشی مدیران مرکز پژوهش و سنجش افکار با مدیران و برنامه سازان حوزه معاونت سیما به منظور افزایش ارتباط و توسعه همکاری های پژوهشی و تعاملات اثربخش در تولیدات تلویزیونی، با حضور علی اصغر پورمحمدی (معاون سیما) و عبدالملکی (رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما) برگزار شد.در این نشست، پورمحمدی ضمن اشاره به سابقه بهره گیری از یافته های پژوهشی و نظرسنجی از مخاطبان در زمینه تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی بر پژوهش های مورد نیاز حوزه تولید و ارائه به موقع آن به حوزه های برنامه سازی تاکید کرد.

معاون سیما ضمن تاکید بر این که اثرسنجی از برخی از برنامه ها و ارائه نتایج آن به مدیران سیما از نیازهای اصلی حوزه تولید است، افزود: جامعه مخاطبان رسانه ملی تنوع و پیچیدگی فراوانی دارد و دستیابی به میزان اثربخشی برنامه های پخش شده نیازی راهبردی است و مرکز پژوهش و سنجش افکار می تواند در زمینه شناخت مخاطبان و خواسته ها و سلایق آنها کمک شایانی به حوزه تولید کند.

عبدالملکی هم تعامل جدی و سازنده حوزه پژوهش و تولید را خواستار شد و افزود: انجام دادن پژوهش ها مطابق با خواسته ها و نیازهای حوزه تولید و ارائه به موقع نتایج آنها از اهداف و اولویت های جدید مرکز است.

وی همچنین بر استفاده از جدید ترین روش های پژوهشی و بهره گیری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به منظور اعتباربخشی هر چه بیشتر به یافته های پژوهشی و تسهیل در فرآیند گردآوری و پردازش داده ها تاکید کرد. در ادامه این نشست، مدیران شبکه های تلویزیونی و مدیران کل مرکز به بیان دیدگاه ها و زمینه های همکاری بین دو مجموعه پرداختند.