آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۱۰
ورزش
۱۸

اولین مدال نقره اسکی آلپاین

رقابت های روز نخست بیست و چهارمین دوره اسکی آلپاین قهرمانی آسیا با کسب مدال نقره برای ملی پوش اسکی ایران به پایان رسید. در بخش مارپیچ بزرگ که در پیست یانگ پیانگ برگزار شد، حسین ساوه شمشکی، کاپیتان تیم ملی اسکی ایران موفق شد مدال نقره را به گردن بیاویزد.

در این رقابت ها چوی چانگ هاین از کره جنوبی در مجموع دو مانش با زمان 1 دقیقه و 53 ثانیه و 73 صدم ثانیه به مدال طلارسید و پس از او حسین ساوه شمشکی با زمان 1 دقیقه و 55 ثانیه و 43 صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت. ری دونگ گویین، دیگر اسکی باز کره ای هم با زمان 1 دقیقه و 55 ثانیه و 51 صدم ثانیه مدال برنز را به گردن آویخت.

حسین ساوه شمشکی در گفت وگو با ایسنا درخصوص کسب مدال نقره رقابت های اسکی قهرمانی آسیا، اظهار کرد: تمام تلاشم را کردم تا بهترین نتیجه را کسب کنم و حتی می توانستم به مدال طلانیز دست پیدا کنم.او اضافه کرد: با توجه به تمریناتی که انجام داده بودم، کسب مدال برایم دور از دسترس نبود، با این حال با کمی بدشانسی مدال طلارا از دست دادم. با این حال از کسب مدال نقره نیز ناراضی نیستم و خوشحالم که به عنوان نماینده ایران توانستم روی سکو بروم.

کاپیتان تیم ملی اسکی آلپاین ایران با بیان این که در این دوره از رقابت ها حریفان آسیایی در سطح بالایی از آمادگی بودند، افزود: رقبای آسیایی این دوره از رقابت ها همگی با تمام توان پا به این دوره از رقابت ها گذاشتند و رقابت سختی را شاهد بودیم.