آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۱۰
جهان
۶

سفر 180 آمریکایی برای جنگ در کنار داعش

جیمز کلاپر، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد نزدیک به 180 آمریکایی برای پیوستن به تشکیلات تروریستی داعش به سوریه سفر کرده اند که از این تعداد نزدیک 40 نفر به کشور بازگشته اند.

به گزارش ایسنا، کلاپر با اعلام این خبر گفت: همه این 180 آمریکایی که به سوریه رفته اند، در کنار افراد مسلح وارد جنگ نشده اند بلکه برخی شاید در آنجا همانند کارمندان به خدمت رسانی می پرداخته اند. آمریکا و دیگر هم پیمانانش بر این باورند که بیش از 20 هزار نفر اتباع خارجی از بیش از 90 کشور جهان تاکنون برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده اند. مقامات آمریکایی نسبت به گرایش آمریکایی ها به افراطی گری یادگیری انجام حملات در سوریه و اجرای این عملیات تروریستی پس از بازگشت به آمریکا ابراز نگرانی کرده اند.

در همین حال، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی به نقل از مسئولان عالی رتبه پلیس این کشور اعلام کرد تاکنون 60 دختر و زن انگلیسی برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده اند. این روزنامه در گزارش اخیر خود با اعلام این خبر نوشت: گروه تروریستی داعش دختران جوان را هدف خود قرار داده و قصد دارد از آنها به عنوان همسران نیروهای خود بهره ببرد. طبق این گزارش، هلن پاول، هماهنگ کننده مرکز ملی مقابله با تروریسم در این کشور اعلام کرد، حدود یک سوم خانواده های این فراری ها گم شدن آنها را گزارش داده اند و اکثر این دختران حدود 20 سال یا کمتر سن دارند.