آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۱۰
جهان
۶

موافقت پارلمان لیبی با از سرگیری مذاکرات سیاسی

پارلمان لیبی با از سرگیری مذاکرات میان گروه های سیاسی با نظارت سازمان ملل موافقت کرد. فرج هاشم، سخنگوی پارلمان لیبی با اعلام این خبر گفت، پارلمان شروطی را برای مشارکت فرستاده دولت لیبی در این مذاکرات وضع کرده است.

به گزارش ایسنا، به گفته وی این شروط عبارت است از نفی تروریسم و تعهد به حمایت نکردن از آن، به رسمیت شناختن پارلمان لیبی از سوی طرف های درگیر، ضرورت آتش بس از سوی گروه های مسلح و خارج شدن آنها از شهرهای لیبی تحت نظارت سازمان ملل متحد، تعهد به نظارت بر جمع آوری سلاح، کمک به از بین رفتن شبه نظامیان مسلح و حمایت از ارتش و دستگاه های امنیتی.

صالح المخزوم، رئیس هیات مذاکره کننده دولت قانونی لیبی نیز در یک مصاحبه مطبوعاتی پس از دیدار با برناردینو لیون رئیس هیات سازمان ملل در این کشور اعلام کرد، مذاکره میان طرف های درگیر در لیبی پنجشنبه آینده در مغرب آغاز خواهد شد.

این در حالی است که ناامنی همچنان در لیبی وجود دارد؛ در همین زمینه، علی الحاسی، سخنگوی گارد محافظت از تاسیسات نفتی در لیبی اعلام کرد، اعضای داعش چاه های نفتی الباهی و المبروک را بمباران کردند که موجب آسیب رسیدن به خط لوله های انتقال نفت به بندر نفتی السدر شد. به گفته علی الحاسی، درگیری ها در اطراف چاه های نفت همچنان ادامه دارد و گارد محافظت از تاسیسات نفتی در چاه نفتی الظهره نیز با تروریست های داعش مقابله می کنند.

همچنین در پی اصابت چند خمپاره به منطقه ای در مرکز شهر بنغازی دو نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند. نیروهای امنیتی لیبی نیز جسد یک کارگر مصری را که سر وی بریده شده بود در شهرک المخیلی در جنوب شرق لیبی پیدا کردند.