آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۲
اخبار کشور
۳

آیت الله علوی گرگانی: با اقتصاد مقاومتی مشکلات کشور حل می شود

استاد درس خارج حوزه گفت: اگر واقعا ایران بر پای خود بایستد، هیچ قدرتی نمی تواند به او زور بگوید؛ تحریم ها به وسیله همین دست درازی ها به بیگانگان به وجود آمده است، از همین رو برای گذر از شرایط بحرانی باید بر تولید داخلی تاکید شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار دبیر و جمعی از فعالان اقتصادی قم با بیان اینکه در قدرت دین اسلام سه مسئله تاثیرگذار است، گفت: نخستین بال قدرت اسلام علم است که از طریق رسول اکرم(ص) آموزش داده شده و امروزه نیز علما و مراجع این کار مهم را بر عهده دارند.

وی افزود: خوشبختانه امروزه مراجع طلایه داران علم هستند، هر کشوری که عالم داشته باشد از نظر قدرت علمی تامین است؛ بال بعدی قدرت اسلام داشتن مال و ثروت است، تا زمانی که مال وجود نداشته باشد اسلام به پیش نمی رود.

استاد درس خارج حوزه ادامه داد: بال سوم قدرت اسلام استفاده از شمشیر است، اسلام فقط در مواقع ضروری و در صورت نیاز در مبارزه با افراد لجوج از قوه قاهره استفاده می کند؛ بنابراین باید به این مسائل برای قدرت بخشیدن بیشتر به اسلام توجه داشت.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: اگر واقعا ایران بر پای خود بایستد، هیچ قدرتی نمی تواند به او زور بگوید؛ تحریم ها به وسیله همین دست درازی ها به بیگانگان به وجود آمده است، از همین رو برای گذر از شرایط بحرانی باید بر تولید داخلی تاکید شود.

استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی سبب جهانی شدن اقتصاد ایران می شود، گفت: اگر کیفیت کالاها افزایش پیدا کند شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود، متاسفانه وجود برخی از طمع ها سبب لطمه به آبروی کشور می شود، کیفیت پایین کالابا آبروی ایران بازی می کند.

این مرج تقلید افزود: تولید باید به دست مردم بوده و دولت فقط نظارت داشته باشد، اگر بنا است که کشور رشد تولیدی داشته باشد باید خصوصی سازی افزایش پیدا کند، البته دولت نیز باید کار نظارتی خود را به خوبی انجام دهد؛ بازار رقابت سالم نیز باید افزایش پیدا کند.