آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۲
اخبار کشور
۳

آیت الله مکارم شیرازی: حرمت ایام فاطمیه در نوروز حفظ شود

استاد درس خارج حوزه بر لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروز 94 تاکید کرد و گفت: ایام عید امسال با نام حضرت فاطمه زهرا(س) آمیخته است؛ از این رو مردم باید بیش از پیش مراقب باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه با اشاره به چهارشنبه پایان سال، تاکید کرد: ما همواره در این باره تذکراتی داده ایم که مردم باید مراقب باشند.

وی با بیان اینکه اقدامات غیرمنطقی و غیرعاقلانه در چهارشنبه سوری هر ساله برای مردم و کشور ایجاد مشکل و بلامی کند، تصریح کرد: عده ای اصرار دارند بگویند این کارها سنت نیاکان است.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم مراقبت خانواده ها، والدین و ماموران انتظامی برای کنترل حوادث چهارشنبه پایان سال، ابراز داشت: این کارها مفهوم عاقلانه ای ندارد و متاسفانه تبدیل به خطر و تهدید شده است و خسارت های جانی و مالی بسیاری به خانواده ها و اجتماع وارد می کند.

استاد درس خارج حوزه یادآور شد: اگر بخواهیم به نیاکان اقتدا کنیم آنها کارهای خیلی خوب زیاد داشته اند و برای تبعیت از آنان نیازی به این کارهای غیرعقلایی نیست.

این مرجع تقلید در ادامه با تبریک سال جدید به ملت شریف ایران و تسلیت ایام فاطمیه، تاکید کرد: ایام عید امسال با نام حضرت فاطمه زهرا(س) آمیخته است؛ از این رو مردم باید بیش از پیش مراقب باشند.