آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۲
اقتصادی
۴

رئیس نظام صنفی کشاورزی: واردات باعث خروج کشاورزان از چرخه تولید شده است

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: واردات بی رویه طی سالیان گذشته سبب خروج بسیاری از کشاورزان از چرخه تولید شد.

سید موسی رهنمایی در گفتگو با مهر با بیان اینکه صادرات و واردات محصولات کشاورزی باید متوازن باشد و در این زمینه باید حساب شده عمل شود، گفت: برای سامان دهی به مسائل این چنینی باید برنامه ریزی برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد باشد.

رهنمایی با اشاره به اینکه واردات بی رویه شیرخشک، تخم مرغ، مرغ و میوه هایی مانند سیب درختی آسیب های زیادی را به کشاورزان وارد کرد، افزود: به همین دلیل بسیاری از کشاورزان از چرخه تولید خارج شدند.

وی با بیان اینکه قانون انتزاع بهترین هدیه ای بود که مجلس شورای اسلامی به کشاورزان داد، اظهار داشت: واردات بی رویه بدون در نظر گرفتن منافع تولیدکنندگان منجر به اجرای این قانون شد.

رهنمایی تصریح کرد: در همه جای دنیا مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در کنار هم قرار دارند و برای حمایت از مصرف کننده از تولیدکننده حمایت می شود.

وی افزود: ممکن است در ابتدای اجرای این قانون مشکلاتی وجود داشته باشد اما نتیجه آن متکی شدن کشور بر تولیدات داخلی است، این کار نتیجه خوبی برای کشاورزان و در نهایت مصرف کنندگان خواهد داشت.

رهنمایی با بیان اینکه سخت ترین امور در مرحله تولید قرار دارد، گفت: شبکه توزیع شبکه آسان تری است وقتی که تولید انجام شود عرضه آن به مصرف کننده راحت تر خواهد بود، اینها مسائلی است که قبلاکمتر مورد ارزیابی قرار می گرفت.