آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۲
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه طلاو جواهر: سکه و دلار مجددا ارزان می شود

رئیس اتحادیه طلاو جواهر گفت: با آغاز سال نو شاهد رکود بازار سکه و ارز و پایین آمدن قیمت ها در بازار داخلی خواهیم بود.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با ایسنا، افزود: معمولابازار شب عید رسمی نیست و به دلایل نامشخص قیمت دلار از روز دوشنبه افزایش یافت که این موضوع منجر به بالارفتن قیمت سکه نیز در بازار شد اما از چند روز آینده شاهد پایین آمدن قیمت ها خواهیم بود.

وی اظهار کرد: بالارفتن قیمت ها و التهابی که در بازار ایجاد شده دلیل خاصی ندارد و دادوستد شب عید و تقاضاهایی که وجود دارد منجر به بروز تغییراتی شده که موقتی است.

وی همچنین با اشاره به بازار پرفروش طلاو سکه در روزهای پایانی سال گفت: خریداران حتما فاکتور خود را به عنوان سند کالایی نگهداری کنند تا در صورت ایجاد مشکل در مواقع فروش یا برای اطلاع از صحت و سقم اظهارات فروشنده، بتوانند با ارائه نمونه طلاو فاکتور آن به اتحادیه، مشکل خود را برطرف کنند.

رئیس اتحادیه طلاو جواهر به خریداران سکه هشدار داد که حتما از واحد های دارای پروانه کسب خرید کنند، چرا که سکه های تقلبی قابل پیگیری و ردیابی نیستند و به هیچ عنوان واحد های صنفی مجاز و دارای پروانه سکه های تقلبی نمی فروشند.

کشتی آرای با بیان اینکه فروش سکه های تقلبی در واحد های غیرمجاز و بدون پروانه کسب انجام می شود و این کار خارج از چارچوب قانون نظام صنفی بوده و ارتباطی به واحد های صنفی دارای پروانه ندارد، اظهار کرد: فروش تمام بسته بندی های سکه که هولوگرام دارند قابل شناسایی و ردیابی هستند. این در حالی است که سکه های تقلبی غیرقابل پیگیری و ردیابی است.