آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۲۲
صفحه آخر
۱۲

با اشاره به تهدیدات غرب، پوتین: لازم باشد ارتش را به سلاح هسته ای مسلح می کنم

رئیس جمهور روسیه با اشاره به تهدیدات و فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب علیه کشورش تاکید کرد؛ ارتش روسیه برای هر نوع پیشرفت و توسعه آمادگی دارد و اگر نیاز باشد به سلاح های هسته ای هم مجهز خواهد شد.

ولادیمیر پوتین پس از انتشار شایعه مرگش توسط رسانه های غربی که در پی غیبت 10 روزه او منتشر شد، در انظار عمومی ظاهر شد و تاکید کرد «ایالات متحده در پشت کودتا در اوکراین بوده و به شورشیان کمک کرده است.»

پوتین گفت:«کودتای مسلحانه اوکراین از واشنگتن آغاز شد. آمریکایی ها پشت اتحادیه اروپا پنهان شده اند، اما مسکو به خوبی از این ترفندها و حیله ها آگاه است.»

به گفته رئیس جمهور روسیه «این ترفند به این صورت است که ظاهرا اروپایی ها مخالفان اصلی روسیه هستند، اما ما کاملامطمئن هستیم که طراحان واقعی تمامی ترفندها آمریکایی ها هستند.»

وی اضافه کرد: غرب به گروه های مسلح خود در غرب اوکراین، در لهستان و تا حدودی در لیتوانی، آموزش می دهد و در صدد است که شرایط یک کودتای مسلحانه را تسهیل و فراهم کند و در این راستا از هیچ تلاشی برای جلوگیری از اتحاد مجدد کریمه با روسیه نیز دریغ نمی ورزد.

پوتین گفت: «هدف ما این نبود که کریمه را به روسیه الحاق کنیم. بلکه هدف نهایی ما این بود که اجازه دهیم آنها در مورد نحوه زندگی خودشان، خودشان تصمیم بگیرند. من برای خودم تصمیم گرفتم اما آنچه مردم می خواهند اتفاق خواهد افتاد. حتی اگر آنها خودمختاری بیشتری بخواهند و در عین حال بخواهند در اتحاد با اوکراین باقی بمانند، همین امر اتفاق خواهد افتاد. اگر غیراز این را بخواهند ما نمیتوانیم چیز دیگری بر آنها تحمیل کنیم. شما نتایج رفراندوم را می دانید و ما همان کاری را انجام دادیم که آنها خواهانش بودند.»

رئیس جمهور روسیه به همه اطمینان داد که ارتش کشورش برای هر نوع پیشرفت و توسعه آمادگی دارد و اگر نیاز باشد به سلاح های هسته ای هم مجهز خواهد شد. با این حال او شخصا معتقد است که کشورهای غربی، علیه روسیه از نیروهای نظامی استفاده نمی کنند.

وی هدف از اعزام نیروی اضافه به کریمه را، «تامین امنیت» این منطقه عنوان کرد.