آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

ششمین کنگره ملی شعر فاطمی(س) در قم به کار خود پایان داد

ششمین کنگره ملی شعر فاطمی با حضور شاعرانی از سراسر کشور و با تجلیل از صاحبان 14 اثر برگزیده در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عصر جمعه به کار خود پایان داد.

در بیانیه ششمین کنگره ملی شعر فاطمی که توسط دبیر کنگره قرائت شد اعلام شد: از میان آثار ارسالی به کنگره سه کتاب در حوزه شعر کلاسیک، شعر کودک و ترانه با عناوین «ماه طلایی»، «ترانه های مادری» و «آیه های نور» چاپ شده است که در نمایشگاه بین المللی کتاب نشر خواهد شد.

وحیده گرجی همچنین اعلام کرد: از امروز فراخوان شعر فاطمی سال 1395 اعلام و از پوستر آن رونمایی خواهد شد و این کنگره در سال آینده به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنگره ملی شعر فاطمی در چهار بخش شعر کلاسیک، کودک و نوجوان، ترانه و مقاله برگزار شد، اضافه کرد: اکثر آثار ارسالی به دبیرخانه آثار تولیدی در مدح حضرت فاطمه زهرا(س) بود.

وی افزود: از میان حدود 700 اثر ارسالی بیش از 500 اثر مربوط به شعر کلاسیک، 100 اثر مربوط به شعر کودک و نوجوان و 70 اثر مربوط به بخش ترانه بودند.

در این مراسم شاعران جوان در سه بخش به قرائت اشعار خود پرداختند.

ششمین کنگره شعر فاطمی بهمن ماه سال گذشته با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ فاطمی، تبیین ارزش های سبک زندگی فاطمی، اعتلای ارزش های انسانی در پرتو سیره عملی حضرت زهرا(س)، نشان دادن عظمت و جایگاه حضرت زهرا(س) نزد اهل بیت(ع) و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر شعر در زمینه سیره، شخصیت و معارف فاطمی فراخوان شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این مراسم اظهار امیدواری کرد که این کنگره در سال آینده رنگ تقریبی به خود بگیرد و هموطنان سنی مذهب کشور نیز در این کنگره حضور فعالی داشته باشند.

وی حضور بانوان را از ویژگی های برجسته این کنگره اعلام کرد.