آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

فصل صید ماهی درآب های مازندران و گیلان پایان یافت

با پایان فصل صید، ماهیگیران مازندران و گیلان تورهای خود را از آب های ساحلی دریای خزر جمع کردند.

مدیرکل شیلات مازندران به ایرنا گفت: صید ماهیان خاویاری دریای خزر در مازندران از بیستم مهرماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود بیستم فروردین امسال پایان یابد که با تمدید چند روزه از سوی اداره کل شیلات، روز جمعه با انجام آخرین صید، پایان یافت.

حسن حبیب نژاد اعلام کرد: صیادان عضو شرکت تعاونی پره در طول بیش از 6 ماه چهار میلیون و 408 هزار و 708 کیلوگرم ماهی از خزر صید کردند. که این میزان صید در مقایسه با فصل صید سال گذشته 15 درصد افزایش دارد.

وی علت افزایش میزان صید را مناسب بودن شرایط آب و هوایی اعلام کرد و گفت: بیشترین ماهی صید شده در این مدت از نوع سفید با 2 میلیون و 553 هزار و 811 کیلوگرم بود.

حبیب نژاد کفال ماهی، کپور و اردک ماهی را از دیگر ماهیان صید شده در مازندران اعلام کرد. وی از افزایش 81 درصدی صید ماهی کفال نسبت به فصل صید گذشته خبر داد. مدیرکل شیلات گیلان نیز از صید 3 هزار و 730 تن انواع ماهی استخوانی به ارزش اقتصادی 785 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: صید ماهیان استخوانی دریای خزر در گیلان امسال نسبت به پارسال تغییری نکرده است. وی گفت: ماهیان سفید با بیش از 3 هزار تن، بیشترین ماهی است که به تور صیادان گیلانی افتاد و کفال، سوف، سیم و کپور هم از دیگر گونه ها بود که صیادان گیلانی امسال صید کردند.