آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۷
اقتصادی
۴

به دلیل عملکرد مسئولان بازار سرمایه، بورس باز هم سقوط کرد

بورس تهران دیروز نیز برای چندمین روز متوالی گرفتار سقوط شد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران تنها 15 روز بعد از انتشار بیانیه با عرضه های سنگین حقوقی ها روند خود را تغییر داد و در لاک احتیاط فرو رفت.

به این ترتیب سهامداران بورس تهران به دلیل اتخاذ برخی تصمیم ها از سوی متولیان بازار سرمایه، رفتار خود را تغییر داده و نسبت به فروش سهام خود اقدام کردند. به طوری که شتابزدگی در تصمیم گیری با عرضه های سنگین سهم توسط حقوقی ها در کنار بروز برخی نگرانی ها از مسائل سیاسی، بورس را نسبت به ادامه روند افزایشی دچار تردید کرد و باعث شد تا روزهای خوش بورس دوام چندانی نداشته و بازدهی مثبت بورس کاهش یابد.

این اتفاق موجب شد تا بورس تهران دیروز نیز روند ریزشی خود را شدت داده و با کاهش قیمت ها و افت تقاضا مواجه شود به طوری که در بازار دیروز شاخص بورس 704 واحد معادل 1/04 درصد افت کرد و به راحتی وارد کانال 67 هزار واحدی شد.

همچنین در بازار دیروز به دلیل حاکم شدن جو احتیاط و نگرانی، قیمت سهام اکثر شرکتها افت کرد به طوری که شرکتهایی همچون هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، مخابرات، ارتباطات سیار، بانک ملت، صادرات کشتیرانی، فولاد خوزستان، بانک تجارت، ایران خودرو، مپنا، سایپا و دوقلوهای سنگ آهنی بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.

دیروز همچنین شرکتهایی همچون پالایشگاه اصفهان، خدمات انفورماتیک و سیمان فارس و خوزستان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و پالایشگاه نفت بندرعباس، پتروشیمی فناوران و سیمان قائن بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص داد.