آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۳
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

1300میلیارد تومان اعتبار به توسعه و نوسازی مدارس کشور اختصاص یافت

هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار امسال به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور دیروز در مراسم تکریم خیران مدرسه ساز هرمزگان در بندرعباس افزود: این اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام و استاندارد سازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده است.

امان الله عباسی گفت: اکنون 5 هزار و 500 طرح آموزشی در کشور در حال اجراست که هزار و 200 طرح آن با مشارکت خیران در دست ساخت است.

وی گفت: میزان کمک خیران برای ساخت و تکمیل طرح های آموزشی در کشور پس از پایان جشنواره های تکریم خیران مدرسه ساز تا پایان خرداد اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون یک سوم فضاهای آموزشی کشور ایمنی کامل ندارند، افزود: در کشور بیش از 95 هزار مدرسه با 530 هزار کلاس درس وجود دارد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با مشارکت دولت و خیران، تاکنون ضریب ایمنی فضاهای آموزشی کشور از 33 درصد در سال 85 به 70 درصد در سال 93 رسید.

عباسی گفت: اکنون واحدهای مسکونی مهر در کشور به 35 هزار کلاس درس به اعتبار 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستند.

وی افزود: از سال 1378 که نخستین جشنواره خیران مدرسه ساز برگزار شد تا پارسال 3 هزار و 900 واحد آموزشی با 22 هزار کلاس درس در کشور ساخته شد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در این مراسم گفت: تعهد امسال خیران مدرسه ساز هرمزگانی 24 میلیارد و 600 میلیون تومان است. قاسمی پیش بینی کرد در هفته دولت امسال 64 طرح آموزشی با 364 کلاس درس با اعتبار 62 میلیارد تومان در هرمزگان به بهره برداری برسد. وی با بیان اینکه استان 685 خیر مدرسه ساز دارد گفت: 60 درصد واحدهای آموزشی در هرمزگان با کمک خیران ساخته می شود.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز کلاس درس هرمزگان گفت: اکنون ساخت 75 طرح آموزشی در استان به علت کمبود اعتبار متوقف شده است که برای فعال کردن آن به 94 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. قاسمی وجود 2 هزار و 500 کلاس درس غیراستاندارد که 70 هزار دانش آموز در آن مشغول به تحصیل هستند را از مهمترین مشکلات آموزشی هرمزگان دانست.