آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۳
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

امید به زندگی در بین زنان ایرانی به 81 سال رسید

مسئول چهارمین همایش بین المللی سلامت زنان گفت: براساس تحقیقات یک موسسه بین المللی پایش سلامت، امید به زندگی در بین زنان ایرانی به 81 سال و در میان مردان به 76 سال رسیده است.

به گزارش ایرنا، کامران باقری لنکرانی چهارشنبه در آیین افتتاحیه این همایش افزود: این مهم بیانگر پیشرفت شاخص های بهداشتی در کشور است اما در صورتی که در برنامه های بهداشتی و پیشگیری اهداف مهم مدنظر قرار نگیرد، افزایش امید به زندگی شیرینی خود را از دست می دهد.

رئیس مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: آمارهای موجود بیانگر این است که زنان ایرانی 16 سال و مردان 13 سال از زندگی خود را با ناتوانی سپری می کنند.

باقری لنکرانی اضافه کرد: بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی زمینه ساز 10 درصد از ناتوانی در زنان است.

وی اظهار کرد: ابتلای به بیماری های اسکلتی و استخوان موجب 13 درصد و بیماری های اعصاب و روان 15 درصد از علت ناتوانی در زنان است.

مسئول چهارمین همایش بین المللی سلامت زنان گفت: هم اینک 27 درصد از زنان دچار چاقی و 35 درصد دچار اضافه وزن هستند و در مجموع شیوع چاقی در کشور دامنگیر 60 درصد از زنان شده است.

باقری لنکرانی بیان داشت: همچنین مصرف دخانیات به صورت دائم در 21 درصد از مردان و چهار درصد از زنان کشور شایع است اما در سال های اخیر با شیوع مصرف قلیان، آمار مصرف دخانیات در بین زنان بیش از مردان شده است.

وی بیان داشت: سلامت زنان به عنوان محور سلامت خانواده و جامعه باید بیش از گذشته مدنظر باشد تا به تبع آن از میزان ناتوانی آنها در سالمندی بکاهد.

مسئول چهارمین همایش بین المللی سلامت زنان همچنین در حاشیه این همایش بیان داشت: این همایش با هدف ارتقا سطح بهداشت و سلامت زنان و ارائه نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه، برگزار شده است.