آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۴
ایران شوک
۱۱

17 نفر در آتش سوزی یک برج مسکونی در باکو سوختند

گروه شوک: در آتش سوزی مرگباری که در یک برج مسکونی در باکو «جمهوری آذربایجان» رخ داد 71 نفر از ساکنان این برج در میان شعله ها جان سپردند و عده ای دچار سوختگی و مسمومیت ناشی از دود شدند.

به گزارش رسانه های محلی در میان قربانیان این حادثه سه کودک نیز دیده می شوند.

به گزارش ماموران، آتش سوزی این حادثه صبح روز سه شنبه گذشته در یک مجتمع 51 طبقه مسکونی اتفاق افتاده و امدادگران توانسته اند ساکنان بسیاری را که در میان طبقات در محاصره آتش و دود قرار گرفته بودند با هلیکوپترها به بیرون از برج انتقال دهند. در این حادثه 06 تن از محاصره شدگان در آتش دچار سوختگی شده اند که به بیمارستان ها انتقال یافته اند.علت آتش سوزی کیفیت پایین قاب های پلاستیکی به کار رفته در ساختمان عنوان شده که به علت قابل اشتعال بودن باعث تشدید آتش سوزی شده است پلیس می گوید با همکاری آتش نشانان توانسته اند بخش عمده ای از ساکنان ساختمان را از طریق پشت بام یا پنجره های طبقات مختلف به بیرون انتقال دهند. «ذاکر گارالو» دادستان کل اعلام کرده که رئیس شرکت ساختمانی این برج مسکونی را به خاطر سهل انگاری در استفاده از مواد و مصالح ساختمانی بازداشت کرده است. وی کیفیت نامرغوب مصالح به کار رفته در پوشش خارجی ساختمان را از دلایل آتش سوزی دانسته است.

اطلاعات موجود حاکی است بیش از 008 ساختمان در باکو با همین مواد و مصالح ساخته شده اند.آتش نشانان برای مهار آتش چند ساعت تلاش کردند و در نهایت توانسته اند آتش را خاموش کنند.رئیس جمهوری آذربایجان شخصا مسئولیت رسیدگی به آتش سوزی را برعهده گرفته است.به گزارش خبرنگاران در این حادثه یکی از ساکنان ساختمان برای نجات جانش خود را از پنجره به بیرون پرت کرده بود.