آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۴
شوک امروز
۱۲

نجات بره آهو در صحنه شکار مادرش

یک بره آهو در صحنه شکار مادر و بره دیگر نجات یافت. به گزارش دیده بان حیات وحش ایران، ساعت 13 ظهر روز چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه سال جاری به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به منطقه شکار ممنوع قراویز در استان کرمانشاه، محیط بانان قصر شیرین عازم منطقه شدند و مدتی پس از ورود به منطقه و دوربین کشی گروهی از شکارچیان مسلح را به همراه 3 سگ شکاری مشاهده کردند.

هنگام تعقیب و گریز یکی از سگ های شکاری متخلفان به سمت محیط بانان حمله ور شده و مجبور شدند با شلیک گلوله سگ را از پای درآورند و توانستند راننده خودروی شکارچیان را دستگیر کنند و در بازرسی از وی، لاشه یک آهوی ماده و بره اش به دست آمد. پس از این حادثه از آنجایی که معمولا آهوها دو بره به دنیا می آورند محیط بانان به جست وجو پرداختند و یک بره آهوی زنده را که با دست و پای بسته در گوشه ای رها شده بود پیدا کردند. بره آهو که به دلیل استرس زیاد و غذا نخوردن دچار ضعف شدید شده و در حال مرگ بود، به اداره منتقل شده و با مشورت دامپزشک تحت تغذیه با شیر مناسب قرار گرفت و از مرگ نجات یافت.

متهم بازداشت شده 60 میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز سه آهو را به حساب دولت واریز کرده است اما برای معرفی سایر همدستانش همچنان تحت بازجویی است و از جنبه عمومی جرم نیز در دادگاه محاکمه و به پرداخت جریمه نقدی یا حبس محکوم خواهد شد.