آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۳
صفحه آخر
۱۶

طبق اسناد افشا شده آمریکا از تمام متحدان و دوستانش جاسوسی می کند

طبق اسناد افشاشده درباره جاسوسی مشترک آمریکا و آلمان، این دو کشور همه 25 کشور اتحادیه اروپا و سوئیس را بدون استثناء هدف جاسوسی های مشترک خود قرار داده اند.

افتضاح همکاری جاسوسی آمریکا و آلمان هنوز تمامی ندارد و هر روز که می گذرد ابعاد جدیدی از این رسوایی به بیرون درز می کند.

به گزارش تسنیم، سبزهای آلمان اسناد و مدارکی از سازمان «اطلاعات امنیت» و «شرکت تلکام» آلمان به دست آورده اند که نشان می دهد سازمان «اطلاعات امنیت آلمان» به «آژانس امنیت ملی آمریکا» کمک کرده است تا از ارتباطات راه دور بسیاری از دوستان و متحدین اروپایی خود از جمله اتریش و لوکزامبورگ را هدف جاسوسی خود قرار دهد.

«پیتر پیلز» سخنگوی حزب سبز اتریش هم این انتقاد را به آلمان وارد کرده که از بهترین دوستان خود جاسوسی کرده است. وی با استناد به اسناد منتشر شده اعلام کرده در مجموع 25 کشور اروپایی و سوئیس هدف این حملات جاسوسی بوده اند، یعنی تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا.

مرکل، سردسته جاسوسان

«پیتر پیلز» که به برلین سفر کرده است تا انتقادات خود را به رسانه های این کشور منتقل کند، در سخنانی اظهار داشت: «مرکل به هیچ عنوان تنها قربانی جاسوسی های آمریکا نیست، بلکه خود سردسته متهمان است».

وی با مخاطب قرار دادن صدراعظم آلمان بار دیگر این جمله معروف وی را که «جاسوسی بین دوستان قابل قبول نیست»، این بار خطاب به خود مرکل تکرار کرد.

«پیلز» خواستار تشکیل یک کمیسیون تحقیق پارلمانی جدید در اتریش برای رسیدگی به جاسوسی های آمریکا و سازمان اطلاعات امنیت آلمان شد و تاکید کرد که «بین دوستان هیچ چیز به اندازه خسارت و آسیب به اعتمادی عمیق مضر نیست.»

جاسوسی آمریکا از همه 26 کشور اروپایی که همگی دوست و متحد آمریکا محسوب می شوند این زنگ خطر را برای مسئولان نظام اسلامی و تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیز به صدا در می آورد که در مذاکرات به هیچ وجه وارد عرصه هایی نشوند که حتی امکان جاسوسی آمریکا از ایران که دشمن شماره یک واشنگتن در منطقه محسوب می شود فراهم شود.