آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۴
اقتصاد
۴

وزیر راه و شهرسازی:جلوی مدیران تاجر مسلک را بگیرید

وزیر راه و شهرسازی گفت: وضع موجود شهرهای ما و سوداگری شهری در نهایت موجب می شود منابع زیستی شهر در نسل موجود و نسل بعدی به فروش رود و یکسری سوداگر و مدیر تاجرمسلک این منابع را داد و ستد کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در یازدهمین همایش سراسری دادستان های عمومی، انقلاب و نظامی کشور با موضوع بررسی ظرفیت های قانونی در جهت مبارزه با تصرفات و تغییر کاربری اراضی دولتی، منابع طبیعی و کشاورزی اظهار کرد: رژیم قدرت شهر بحث مهمی است که در امر شهرسازی وجود دارد؛ اگر این قدرت، قدرت قانون باشد به سمت انضباط شهری و نظم عمومی حرکت خواهیم کرد، اما اگر این قدرت، قدرت سوداگری شهری باشد موجب می شود تا مدیران تاجر مسلک شهری با یکدیگر داد و ستد کرده و حقوق مردم را فراموش کنند. وی ادامه داد: وضعیت موجود شهرهای ما و سوداگری شهری در نهایت باعث می شود این منابع زیستی شهر در نسل موجود و نسل بعدی به فروش رود و یکسری سوداگر و مدیر تاجرمسلک این منابع را داد و ستد کنند. در نهایت با یک شهر غیرقابل سکونت و بدقواره که هیچ سرزندگی ندارد، مواجه می شویم.آخوندی با تاکید بر این که در مدت مسئولیت خود در وزارت راه و شهرسازی به جد به دنبال انضباط شهری بوده ام، گفت: اولین کاری که ما به عنوان دولت باید انجام دهیم دسترسی آزاد به اطلاعات که متضمن حقوق مردم است خواهد بود، به طوری که بتوانیم اطلاعات را به صورت آنلاین، برخط و بسرعت در اختیار عموم مردم قرار دهیم. به این صورت تا حدی می توانیم از رانت اطلاعاتی جلوگیری کنیم.

و ی به تخلفات ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: بعضا تخلفات در حوزه شهرسازی و مقررات ملی ساختمان مشاهده می شود که براساس مواد 33، 34 و 35 قانون نظام مهندسی می توانیم از دادستان های استان ها درخواست کنیم حداقل به صورت موقت اجرای پروژه را متوقف کنند. در غیر این صورت کمیسیون ماده 100 به عنوان یک کمیسیون رسیدگی به جرایم ساخت و ساز تبدیل به کمیسیون معاملات می شود.