آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۴
اقتصاد
۴

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده:نگرش جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود، باید اصلاح شود

رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: نگرش «جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود» باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود نوابی در «دومین همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان» در مشهد افزود: در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده باید به درجه ای برسیم که خدمات بعد از فروش، خدمات قبل از فروش و خدمات حین فروش ارائه شود.

وی با اشاره به آموزه های موکد اسلامی درخصوص رعایت حقوق مصرف کنندگان گفت: طبق مضامین اسلامی حق الناس بر حق الله مقدم است اما با کمال تاسف در جامعه ما در حوزه حق الناس با چالش های جدی مواجه هستیم. نوابی افزود: در فرهنگ ما از کاسب به عنوان حبیب الله یاد می شود، به طوری که رعایت حلال و حرام در کسب و کار از اهمیت بسزایی برخوردار است و دایربودن مدرسه های علمیه در بازارهای قدیمی و فراگرفتن درس مکاسب در این مدارس، گواهی همین موضوع است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: هم اینک یک سوم از مجموع واحدهای صنفی فعال در سطح کشور، بدون پروانه فعالیت می کنند.

وی اظهارکرد: امروز کلاه بزرگی در بخش برند بویژه پوشاک بر سر ملت رفته، زیرا هم اکنون تنها سه برند خارجی در کشور اجازه فعالیت دارند و بقیه نمایندگان فروش هستند که هیچ کدام ثبت نشده اند.

وی گفت: بسیاری از مردم اکنون هزینه های گزافی بابت خرید پوشاک خارجی می پردازند، در حالی که اغلب آنها جعلی، تقلبی و قاچاق هستند.

نوابی در ادامه صدور کالاهای ایرانی با برند کشورهای دیگر را، یک واقعیت تلخ توصیف و بیان کرد: به خاطر شرایط موجود کالاهای داخلی با برند غیرایرانی صادر می شود.