آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۴
فرهنگ و هنر
۵

مرادخانی: شجریان خواننده ارکستر ملی نیست

معاون هنری وزیر ارشاد در بازدید از تمرین ارکستر سمفونیک تهران ضمن پاسخ به حاشیه های اخیر ارکسترهای دولتی به سوالاتی درباره مذاکره با شجریان، حقوق نوازندگان و... پاسخ داد.

به گزارش مهر، علی مرادخانی گفت: مشکلی که ما سال ها با آن مواجه می شدیم این بود که ارکستر وابسته به فردی خاص می شد در حالی که ارکسترهای بزرگ نباید وابسته به افراد باشد. ما باید ساز و کاری ایجاد کنیم که ارکستر وابسته به فرد خاصی نباشد. او ادامه داد: آنچه در بنیاد فرهنگی رودکی مدنظر قرار گرفته است به این شکل تنظیم شده که تصمیم داریم سازمانی ایجاد کنیم که همه ارکسترهای بتواند زیر مجموعه این سازمان قرار گیرد تا هر هنرمندی که به عنوان رهبر ارکستر بر سر کار آمد بتواند از مجموعه نوازندگان زیر نظر این سازمان، انتخابی را انجام دهد.

معاون هنری وزیر ارشاد با بیان این که باید اجازه داد تا تجربه اول موسیقی ملی انجام شود، تاکید کرد: بعد از تجربه اول، باید شرایط را دوباره ارزیابی کنیم و ببینیم که آیا ارکستر فعالیت و ثمربخشی خوبی داشته یا خیر؟ اما فعلاارکستر سمفونیک تهران به کار خود مشغول است و ارکستر موسیقی ملی هم به همین شکل کارش را جداگانه انجام خواهد داد. آقای فخرالدینی، مدیر هنری ارکستر موسیقی ملی است و آقای رهبری هم مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده دارد.

مرادخانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضور محمدرضا شجریان در ارکستر ملی و مذاکره با این خواننده تصریح کرد: ارکستر ملی هنوز کارش را شروع نکرده است و ما با هیچ کس هم در زمینه خوانندگی در ارکستر مذاکره نکردیم.