آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۴
ایران
۱۵

40 درصد زمین های کشاورزی قرچک بدون استفاده مانده است

شهرستان قرچک از جمله شهرستان های استان تهران است که با کمبود آب دست و پنجه نرم می کند به طوری که بیش از 40 درصد از اراضی قابل کشت کشاورزی این منطقه به دلیل کمبود آب بلااستفاده مانده است. براساس آمارهای ارائه شده شهرستان قرچک بیش از 7000 هکتار اراضی قابل کشت کشاورزی دارد اما به دلیل کمبود منابع آبی 40 درصد آن بدون استفاده مانده و تنها 3900 هکتار از این اراضی زیر کشت محصولات مختلف رفته است.

علی صادقی فرماندار قرچک با اشاره به تلاش برای انتقال آب سد ماملو به قرچک اظهار کرد: مسئولان شهرستان قرچک همواره خواستار انتقال آب شرب از سد ماملو برای جبران کسری آب شرب مردم بودند که در حال حاضر مراحل انتقال آب از سد ماملو با سرعت در حال پیگیری است و تا 2 ماه آینده به امید خدا این مهم انجام می شود.

وی افزود: شهرستان قرچک دارای 7000 هکتار اراضی کشاورزی است که به دلیل محدودیت منابع آبی تنها 3900 هکتار از این اراضی زیر کشت انواع محصولات زراعی است. وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعیین حقآبه شهرستان قرچک از خروجی پساب تصفیه شده جنوب تهران، افزایش حقآبه شهرستان از رودخانه جاجرود و سد ماملو برای جبران کمبود های آبی منطقه قرچک در دستور کار دولت و فرمانداری قرچک قرار گرفت.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با مهر اظهار کرد: شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا از قابلیت و توانمندی بسیار بالایی در حوزه تولید محصولات مختلف کشاورزی برخوردار هستند.

وی افزود: امروز به همت کشاورزان این مناطق، شهرستان های ورامین و پیشوا و قرچک به عنوان قطب تولید محصولات مختلف کشاورزی در استان تهران محسوب می شوند. وی ادامه داد: کمبود منابع آبی برای کشت محصولات کشاورزی از جمله موضوعاتی است که کشاورزان خواستار توجه هر چه بیشتر به آن شده اند و در همین راستا مکاتبات و جلساتی برای حل این معضل برگزار و این پیگیری ها ادامه خواهد داشت.