آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۲۵۱
جهان
۶
خبر کوتاه

دختران ایزدی خود را می کشند

منابع خبری از خودکشی دختران ایزدی در بند «داعش» در سوریه خبر می دهند. به گزارش فارس، دختر ایزدی 19 ساله ای که پس از به اسارت گرفته شدن توسط گروه تروریستی تکفیری «داعش» به عنوان پاداش به یکی از اعضای این گروه اهدا شده بود، تا مورد بهره برداری جنسی و جسمی قرار گیرد، با شلیک یک گلوله به سر در شهر «موحسن»، واقع در ریف دیر زور، در شرق سوریه خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

منابع محلی می گویند که این دختر ایزدی یک ماه پیش توسط یک تروریست تکفیری داعشی خارجی از عراق به سوریه و شهر موحسن آورده شده بود. این منابع تاکید می کنند که ظرف یک ماه گذشته این دومین مورد خودکشی دختران ایزدی در منطقه موحسن است، به گونه ای که 20 روز پیش از آن هم یک دختر ایزدی دیگر که نزد یک تروریست تکفیری داعشی نگهداری می شد، به همین شیوه و با شلیک مستقیم به سر خودکشی کرد.

منابع مذکور می گویند: بسیاری از تروریست های خارجی داعش یا «مهاجرین» پس از اقامت در مناطق و شهرهای مختلف استان دیر زور که تحت تصرف این گروه تکفیری است، دختران ایزدی را از داعش به عنوان پاداش به خدمت می گیرند. این منابع محلی سوری می افزایند: این تروریست های تکفیری تعاملی بسیار غیر اخلاقی و غیر انسانی با این دختران ایزدی دارند و به انحای مختلف آنها را مورد بهره برداری جنسی و جسمی قرار می دهند و موجب می شوند تا پیش روی این دختران یک راه بیشتر باقی نماند و آن خودکشی است.

اغلب این دختران به بردگی و اسارت گرفته داعش در دو شهر میادین و موحسن، از توابع ریف دیر زور و دو منطقه نفتی کونکو و عمر، در استان دیر زور بسر می برند. گفته می شود «ابو سیاف»، وزیر نفت داعش در دیر زور که توسط نیروهای ائتلاف کشته شده، از جمله افرادی در داعش به شمار می آمد که در قاچاق انسان به خصوص دختران ایزدی فعالیت داشت