آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۲۵۱
سیاست
۷
تاریکخانه

جنگ جهانی جدید

شهرام شهیدی

جورج سوروس، سرمایه گذار بازار سهام، تاجر و فعال سیاسی امریکایی وقوع یک جنگ جهانی جدید را پیش بینی کرد.

بیانیه جبهه دوم خرداد: ددم وای. الان باز کاسه کوزه ها سر ما می شکند.

بیانیه کیهان: پسر چوب را بردار بیار الان گربه دزده را پیدا می کنیم

صادق زیبا کلام در نامه ای به جورج سوروس: ای تاجر. من حتی به حافظ شیرازی هم نامه نوشته ام اما دلم نمی خواست به شما بنویسم. ولی آدم را مجبور می کنی خب. ای سیاستمدار. شما حرف نزنی نمی شود؟ می گویند زبانش الکن است. باید یک کتاب بنویسم به اسم «چگونه تو شدی» و در آن نحوه سنتز سوروس شدن را شرح دهم.

دکتر عباسی: ایشان خودشان و اروپا را جهان می پندارد. غافل از اینکه جهان اولیه مثل انسان اولیه در اتیوپی و ماداگاسکار و اریتره و فیلیپین و گینه است. اصلاشما یک بار دیده اید جزیره سیشل جنگ بشود؟ یا در مالدیو و مالزی سابقه جنگ سراغ دارید؟ پس جهان اول یعنی این جاها. حالااگر در جهان سوم شما جنگ می شود خب بشود. اتفاقا در صفحه هزار و نهصد و نود و نه کتابم در مورد دکترین جنگ جهانی نوشته ام هیچ جنگی نیست مگر جهان اول و سومش با هم بریزند سر جهان دوم که هنوز نمی دانیم کجاست و به بچه ها گفتیم هرجور شده پیدایش بکنند.

دکتر روازاده: جنگ جهانی جدید سر مسائل دارویی خواهد بود. آنها می خواهند یک مشت آسپرین و کدیین بی مصرف خودشان را به ما بچپانند.

مهندس غرضی: وقتی می گویم تورم باعث انفجار و جنگ می شود هی بگویید مهندس بس کن.

بیانیه وزارت امور خارجه: قبل از اینکه شما بگویید اعلام کنیم نظریات سوروس ربطی به مذاکرات ندارد و ایشان سمتی در دولت امریکا ندارد.

ازغدی پور: تئوری نحوست یا نحوست تئوری ها ریشه در فرهنگ بی فرهنگی غرب دارد و در کنه دل تیره ورز غربی ها چنان ماوا کرده که امتیاز یک جنگ جهانی جدید را بی پروا جار می زنند. حیا کن سوروس. رها کن سوروس.

مک کین: صدبار گفتم یکی جلوی دهان این سوروس را بگیرد که هی تئوری های نظامی ما را بر ملانکند امان از بی عرضگی حزب دموکرات.

اوباما: بیب... بیب... بیب بیب بیب (متاسفانه ایشان خیلی عصبانی بودند و سخنانشان قابل انتشار نیست).