آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۸
صفحه اول
۱

این سی امین دوره برگزاری تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان است

14 تیم خارجی در تور 1.5 میلیاردی دوچرخه سواری ایران

هشت تیم دیگر از بین تیم های خارجی حاضر در سی امین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران (آذربایجان) وارد تبریز شدند. تیم های باشگاهی وینو فور ائور قزاقستان، ترنگانو مالزی، ان اس سی مالزی، ای سی اسپارتاپراگ جمهوری چک، ناویتاس ساتالیست استرالیا سی سی ان لائوس، لوشان لند اسکیپ چین و تیم ملی سوریه دیروز(سه شنبه) از طریق فرودگاه شهید مدنی وارد تبریز شدند.

ابراهیم فیروزی دبیر برگزاری این تور در این باره به تسنیم گفت: قرار بود 17 تیم خارجی شرکت داشته باشند اما در نهایت نزدیک به 400 دوچرخه سوار از 14 تیم خارجی و 5 تیم داخلی رکاب خواهند زد و در پایان مرحله ششم و طی مسافت 970 کیلومتری نفرات و تیم های برتر معرفی می شوند.

وی افزود: این سومین دوره ای است که تور ایران - آذربایجان در سطح نیمه حرفه ای برگزار می شود و به همین دلیل نیز تیم هایی که ثبت رسمی شده باشند، می توانند شرکت کنند. در گذشته مسابقات به صورت آماتوری بود و تیم ها نیز سطح پایین تری داشتند اما با تلاش های فراوان توانستیم سطح تور را بالاتر ببریم.

او درباره هزینه برگزاری این تور گفت: امسالمبلغ 100 هزار دلار برای نفرات و تیم های برنده در نظر گرفته ایم. در مجموع سال گذشته برای برگزاری تورنمنت 1.2 میلیارد تومان هزینه شد که 150 میلیون تومان را از طریق جذب اسپانسر درآمدزایی کردیم. امسال پیش بینی کرده ایم که مسابقات 1.5 میلیارد تومان هزینه داشته باشد. اسپانسرها نیز قول داده اند نزدیک به 400 میلیون تومان کمک کنند. فیروزی ادامه داد: این سی امین دوره برگزاری تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان است. بی شک سابقه ندارد که یک تورنمنت ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی 30 دوره پیاپی در کشور برگزار شود. تعداد تیم ها در مسابقات امسال افزایش خوبی به لحاظ کمی و کیفی داشته و امیدواریم شاهد رقابتی خوب و سالم باشیم.