آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۸
صفحه اول
۱

ناتوانی آمریکا در مقابل شناورهای تندروی ایران

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که شناور تندرو با سرعت 110 نات را تست کردیم، گفت: تنها کشوری که با شناور تندرو، آمریکایی ها را مجبور به اظهار ناتوانی کرده، ایران است.

به گزارش فارس، سردار علی فدوی، در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که دیروز در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته شناورهای نظامی تندرو مجهز به موشک اژدر و توپ وجود نداشت و ما خودمان این کار را شروع کردیم و با اعتماد به نفس سلاح را بر روی شناور تندرو آوردیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: آزمایشگاه دریایی سپاه در دانشگاه امام حسین(ع) در حال فعالیت است و می توانیم از این طریق شناورهای تندرو تا 120 نات را طراحی و تست کنیم؛ کاری که در گذشته مجبور بودیم در خارج انجام دهیم. وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: آمریکایی ها افرادی مستکبر هستند و حاضر نیستند به ضعف خود اعتراف کنند، مگر این که دیگر نتوانند آن را کنترل کنند که این کار در حوزه شناورهای تندرو صورت گرفته است.

فدوی گفت: وزیر دفاع آمریکا اعتراف می کند که ناو هواپیمابرشان توسط شناورهای تندروی سپاه غرق می شود، لذا وقتی نمی توانند راه مقابله پیدا کنند، می گویند باید استراتژی دریایی آمریکا را تغییر دهیم.

فدوی با بیان این که آمریکا به دنبال این است تا شناورهای تندرو را قبل از شلیک شان هدف قرار دهد، اظهار کرد: آمریکا جنگنده های اف15 و بالگردها و شناورهای خودش را برای مقابله با شناورهای تندروی ما تقویت کرده است اما باز هم توان مقابله با آن را ندارد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در این همایش گفت: ما هیچ یک از همسایگان خود را تهدید تلقی نمی کنیم اما نیروهای خارجی بویژه آمریکایی ها، تهدید اصلی ما در مرزهای جنوبی هستند.

به گزارش مهر، سردار حسین دهقان گفت: هم در فضای نیروهای کلاسیک و هم نیروهای نامتقارن و هم اساسا در بحث توان دفاعی کشور، قدرت نیروی دریایی جایگاه ویژه ای دارد. اساسا کشورهایی که به آب های آزاد دسترسی داشته اند، در طول تاریخ، کشورهایی بودند که کشورهای دیگر را در اختیار و سیطره خود داشته اند و از این جهت اهمیت نیروی دریایی بسیار است.