آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۸
جامعه
۱۷

انتقاد وزارت بهداشت از چگونگی انتقال زباله های بیمارستانی

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که استفاده از دستگاه های زباله سوز در بیمارستان ها ممنوع است، در عین حال از عملکرد شهرداری در زمینه تفکیک زباله های بیمارستانی انتقاد کرد.

خسرو صادق نیت در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به برخی اظهارات از سوی شورای شهر تهران مبنی بر لزوم استفاده بیمارستان ها از دستگاه های زباله سوز، با بیان این که وجود دستگاه زباله سوز در بیمارستان ها ممنوع است، افزود: ما در بیمارستان ها زباله سوز نداریم، بلکه دستگاه بی خطرساز داریم.

وی عنوان کرد: وظیفه این دستگاه این است که پسماندهای عفونی، تیز و برنده بیمارستان ها را که می تواند به افراد آسیب برساند و سلامت جامعه را به خطر اندازد، قبل از این که در اختیار شهرداری قرار گیرد، بی خطر سازد. به این صورت که عفونت ها از طریق این دستگاه ها از بین رفته و مثل زباله عادی شوند تا عفونت های بیمارستانی از طریق پسماندهای بیمارستانی به جامعه تسری پیدا نکند.

به گفته صادق نیت، هم اکنون بیش از 90 درصد بیمارستان های کشور به این دستگاه ها مجهز بوده و بخوبی کار بی خطر کردن پسماندهای بیمارستانی را انجام می دهند.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر تفکیک زباله های عفونی از دیگر زباله ها و لزوم انجام این کار در بیمارستان ها، تصریح کرد: شهرداری در زمینه تفکیک زباله های عفونی از دیگر زباله های بیمارستانی بخوبی عمل نمی کند. این در حالی است که بیمارستان ها کار تفکیک این زباله ها از یکدیگر را بخوبی انجام می دهند.

صادق نیت تاکید کرد: متاسفانه شهرداری زحمت بیمارستان ها برای تفکیک زباله ها را کاملابی اثر کرده و دوباره زباله های عفونی و عادی را با هم ادغام و به صورت مخلوط منتقل می کند.