آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۸
جامعه
۱۷

افزایش کرایه تاکسی ها غیر قانونی است

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تک نرخی شدن بنزین، گفت: چه اصراری وجود دارد که شوک های روانی افزایش تعرفه های مختلف را چند بار و در چند مقطع به مردم اعلام کنید.

به گزارش تسنیم، اقبال شاکری در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تک نرخی شدن قیمت بنزین، اظهار کرد: یک ایراد اساسی به این امر وارد است که آن نبود مدیریت و زمان بندی اجرای این طرح است.

وی افزود: چه اصراری وجود دارد که شوک های روانی را در چند مقطع به جامعه وارد کنید؟ افزایش تعرفه های آب و برق، آرد و نان، حمل و نقل و حالاافزایش ناگهانی حامل های انرژی؛ این شوک روانی را که به مردم وارد می شود چه کسی پاسخگوست؟

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: چرا یکباره این اقدامات مدیریت نمی شود تا وزن و باری که دارند توزیع شود و درنهایت شاهد این نباشیم که برخی برای جبران این فشارها به افزایش نرخ کرایه ها روی بیاورند. بنده از رئیس شورای شهر می خواهم نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کند.

وی افزود: اگر قرار است تعرفه های سوخت تغییر کند باید همزمان با مصوبات شورای شهر در حوزه حمل و نقل عمومی باشد. برخی دولت ها با اخم و برخی دولت ها با لبخند سهم خود را به مدیریت شهری پرداخت نمی کنند؛ اما در شرایطی که نرخ سوخت تغییر کرده دولت نیز باید سهم خود را در حوزه حمل و نقل عمومی بپردازد. در این جلسه عضو دیگر شورای شهر تهران به گران شدن بنزین و افزایش غیرقانونی نرخ کرایه ها اشاره کرد که رئیس شورا پاسخ داد: هر افزایشی غیرقانونی است.به گزارش مهر، حبیب کاشانی اظهار کرد: من در منطقه طرشت زندگی می کنم و دیروز هنگامی که از مترو سوار تاکسی می شدم، کرایه 700 تومانی به 1200 تومان افزایش پیدا کرده بود. وقتی سوال می کنیم چرا گران شده، می گویند بنزین 40 درصد افزایش داشته است.