آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۸
فرهنگ و هنر
۵

کمپین راجر واترز علیه اسرائیل در آمریکا

راجر واترز خواننده مشهور موسیقی جهان، بزودی کنسرتی در جشنواره فولک نیوپورت در آمریکا روی صحنه خواهد برد.

به گزارش مهر، عضو 71 ساله گروه پرطرفدار پینک فلوید یک اجرای «خیلی خاص» در دوم مرداد برگزار می کند. در سال های اخیر راجر واترز تورهای متعددی برگزار و آثار آلبوم «دیوار» را اجرا کرده است.

این موسیقیدان و خواننده همواره با اعلام نظرات سیاسی اش برگزاری کنسرت در منطقه اشغال شده توسط اسرائیل را بایکوت کرده و از خوانندگان و گروه های موسیقی خواسته است تا در این سرزمین ها برنامه اجرا نکنند. او بتازگی بار دیگر گفته بود بایکوت کردن اسرائیل مانند مقاومت علیه آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید است و به رژیم صهیونیستی برای اشغال غزه و بستن دروازه های آن اعتراض کرده بود.

واترز از سال 2006 و پس از دیدار از غزه، از مهم ترین حامیان کمپین بایکوت اسرائیل بوده است و با شعری با عنوان «ما نیازی به کنترل نداریم» که اقتباسی از شعر مشهور «پینک فلوید» از آلبوم «دیوار» بود، رژیم صهیونیستی را مورد خطاب قرار داد. او قصد دارد با انتشار نامه ای خطاب به همکارانش در صنعت موسیقی از آنها بخواهد تا به جنبش BDS به معنی «بایکوت، بی بهره سازی و تحریم» رژیم صهیونیستی ملحق شوند. این جنبش آن قدر اهمیت دارد که رژیم صهیونیستی اعلام کرده است با تمام توانش در برابر آن می ایستد.