آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۸
ورزش
۱۸

جهانبخش: پیشنهاد میلیاردی پرسپولیس را رد کردم

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان با اعلام این که دو پیشنهاد جدی دارد اعلام کرد دوست دارد چند سال دیگر هم در هلند بازی کند.

علیرضا جهانبخش که در برنامه تلویزیونی نود حاضر شده بود، درباره شرایط ماندنش در تیم نایمخن گفت: از دو تیم هلندی که یکی از آنها گرونیخن نام داشت و آرین روبن فوتبالش را از آنجا آغاز کرد، پیشنهاد داشتم و می توانستم به این تیم ها بروم. از یک تیم دسته اول انگلیسی، یک تیم بلژیکی و چند تیم داخل هلند پیشنهاد دارم، ولی خودم دوست دارم یکی دو سال دیگر در هلند بمانم. پیشنهاد تیم انگلیسی و بلژیکی جدی است و برخی تیم ها نیز منتظر فرارسیدن مهلت نقل و انتقالات هستند.

او درباره انتخاب فوتبال هلند و این که چرا به تیم های سرخابی نرفته است، هم این گونه توضیح داد: قطعا می توانستم به تیم های پرطرفدار پایتخت بروم. در زمان مدیریت محمد رویانیان، پیشنهاد میلیاردی به من داده شد تا به پرسپولیس بروم، اما با قراردادی به ارزش 220 هزار یورو به نایمخن رفتم و 30 درصد هم از من مالیات کم کردند که در حدود 600 میلیون تومان شد. به پرسپولیس خیلی نزدیک شده بودم، اما ترجیح دادم به مسیرم در هلند ادامه دهم.

مهاجم تیم فوتبال نایمخن درباره دریافت جایزه گاو طلایی (جایزه بهترین بازیکن خارجی لیگ هلند) هم گفت: لیگی که داشتیم به چهار قسمت تقسیم شده بود و من در دوره اول آقای گل شدم و عنوان برترین بازیکن را تصاحب کردم، چهار نامزد برای این جایزه وجود داشت و خوشبختانه این جایزه به من اهدا شد. البته چیزی که برایم مهم بود این بود که بتوانیم استعدادهای ایرانی را در فوتبال اروپا به نمایش بگذارم و تمام تلاشم را انجام دادم که بتوانم این کار را انجام دهم.

یکی از کارهای خوبی که برنامه نود دوشنبه شب انجام داد این بود که با علیرضا جهانبخش از زادگاهش تا شهر رشت همراه شد و یک مستند کوتاه از زندگی او قبل از سفر به هلند پخش کرد.