آرشیو سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۷۳
اقتصاد
۴

زمزمه افزایش قیمت روغن و لبنیات

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از احتمال تغییر در قیمت روغن نباتی و لبنیات با مصوبه کارگروه کنترل بازار خبر داد و گفت: بتازگی کارگروه تنظیم بازار درخواست افزایش قیمت این دو کالارا به سازمان حمایت ارجاع داده است.

محمود نوابی در گفت وگو با مهر با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر هماهنگی هرگونه افزایش قیمت با کارگروه تنظیم بازار، اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار دو مورد درخواست افزایش قیمت را برای بررسی بیشتر به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع داده که بر این اساس، تقاضای تولیدکنندگان لبنیات و روغن نباتی برای بررسی کارشناسی قیمت، در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نتیجه بررسی های کارشناسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این باره به کارگروه تنظیم بازار اعلام می شود تا تصمیم گیری نهایی در این مورد صورت گیرد. در این میان، ممکن است کارگروه نظر سازمان حمایت را تائید کند و ممکن است افزایش یا کاهشی روی درصد افزایش قیمت پیشنهادی از سوی سازمان حمایت، اعمال کند.

وی تصریح کرد: هر آنچه کارگروه تنظیم بازار برای افزایش قیمت این دو کالامصوب کند، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ناظر بر حسن اجرای آن خواهد بود و اجازه تخلفات را نخواهد داد؛ اما تا زمانی که کارگروه نظر نهایی را اعلام نکند، هرگونه افزایش قیمتی در بازار، تخلف به حساب می آید.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: بتازگی افزایش نرخ خدمات دفاتر پلیس+10 نیز مصوب شده که بر این اساس، در تفاهم نامه ای که با نیروی انتظامی به امضا رسیده، نرخ خدمات در سال 94 تغییر کرده است.